הכל על תוכנית מחיר מטרה במודיעין

כל עולם הנדל"ן רועש וגועש בעקבות התוכנית החדשה "מחיר מטרה" שאמורה להחליף את תוכנית מחיר למשתכן. למעשה התוכנית הזו לא ממש חדשה ובטח לא במודיעין. התוכנית הזו כבר התקיימה במודיעין ובראש העין בין השנים 2014-2018. במסגרת התוכנית נבנים פרויקטים בערים הנבחרות וחלק מן הדירות ימכרו ב 20% הנחה במחיר של עד 300,000 ש"ח. 

בכתבה הבאה נרחיב על הנושא של מחיר מטרה.

מחיר מטרה בקצרה

לאחר למעלה מעשור שנים של תוכנית מחיר למשתכן התוכנית הזו הסתיימה. ובמקומה הוצעה תוכנית חלופית שהתקבלה ברוב קולות, תוכנית מחיר מטרה. למעשה התוכנית הזו יושמה בראש העין ובמודיעין בין השנים 2014-2018. כעת התוכנית הזו תיושם בכל הארץ בערים בהם המחיר למ"ר לא עובר את ה 20,000 ש"ח ובאזורים שלא נחשבים כאזורי יוקרה. בבסיס התוכנית עומד הרעיון של שיווק דירות לזכאים ב 20% הנחה ממחיר השוק. השיווק יעשה באמצעות תוכנית הגרלות לפי תקנון. הדירות שימכרו יהיו בפרויקטים בהם הקרקעות ישווקו דרך משרד הבינוי והשיכון. 

שאלות ותשובות על מחיר מטרה:

דירת מחיר מטרה זו דירה המשווקת דרך תוכנית ההגרלות של מחיר מטרה ונמכרת ב 20% הנחה ממחיר השוק. השטח של הדירות הללו יהיה 60-150 מ"ר.

בתוכנית מחיר מטרה זכאים להשתתף חסרי ומשפרי דיור. כל משפחה שאין לה דירה ולא היתה לה ב 10 השנים האחרונות דירה, זכאית להשתתף בתוכנית מחיר מטרה. גם יחיד/ה מעל גיל 35 שאין לו/ה דירה. משפרי דיור זה משפחות או יחידים שיש להם דירה אחת שתימכר תוך 12 חודשים מיום הכניסה לדירה החדשה. כלומר כאלו שמוכרים את הדירה שלהם ורוכשים דירה חדשה שתתאים לצרכים שלהם.

כן, אם רכשתם דירה במחיר מטרה לא תוכלו למכור אותה עד שיעברו 5 שנים מיום קבלת טופס 4 או 7 שנים מיום הזכיה בדירה.

יחידים מתחת לגיל 35, כאלו שב 10 השנים האחרונות היה להם יותר מדירה אחת וכן זוגות לא נשואים לא יוכלו להשתתף בפרויקטים.

כדי למנוע מצב שבו היזמים יתנו מפרט זול לדיירים של מחיר מטרה קבע משרד הבינוי והשיכון מפרט ובו סטנדרטים גבוהים במיוחד. המפרט כולל גם את הסעיפים הבאים:

  • המשטחים במטבח יהיו עשויים משיש או מאבן קיסרית. הדיירים יוכלו לבחור בין 3 צבעים לפחות ואחד הצבעים יהיה בהיר.
  • לדיירים תהיה אפשרות לבחור בין 2 סוגים של ריצוף ומבין שלוש דוגמאות חיפוי . אחת מן הדוגמאות חייבת להיות בהירה.
  • יהיו 3 גוונים לבחירה של הדלתות הפנימיות אחד מן הגוונים יהיה לבן.
  • בדירת מחיר מטרה חייבת להיות לכל דירה חניה פרטית, אחת לפחות.

לסיכום:

תוכנית מחיר מטרה היא תוכנית שבאה להקל על מצוקת הדיור. רוצים לגשת לתוכנית ולא יודעים איך תסדרו עם המשכנתא? 

פנו עכשיו למומחים של חברת המפתח למשכנתאות מודיעין שהתעסקו כבר בעבר עם משכנתאות של מחיר מטרה, וקבלו ליווי אישי כל הדרך עד לדירה.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם, הקליקו כאן!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: