איך תבחרו יועץ משכנתא?

לוקחים משכנתא? מבררים על יועץ משכנתאות? איך תדעו את מי לבחור?

אחרי שבכתבה הקודמת נוכחנו לראות כמה משמעותי יכול להיות יועץ משכנתאות ניתן לכם כלים לבחירת יועץ טוב.

בחרו יועץ משכנתא בעל ניסיון ועבר בנקאי

יועץ משכנתאות טוב חייב להיות מנוסה. כדי להצליח לתפוס את הטריקים של הבנק, לנטרל את הסיכונים ולמצות את המסלולים עד תום חייבים להגיע מבפנים. יועץ משכנתאות שמכיר מעולה את הליכי הבנקים ידע להניח את היד על המקומות הנכונים. כאשר אתם לוקחים יועץ שימו לב שהוא בעל ניסיון ספציפי לצרכים שלכם. לדוג' אם אתם לוקחים משכנתא עבור מחיר למשתכן/ סירוב משכנתא/ משפרי דיור או כל דבר אחר. שימו לב שיועץ המשכנתא התעסק בנושא בעבר והיו לו הצלחות. זו לא בעייה גדולה להשיג יועץ משכנתאות שמתמחה דווקא בתחום שאליו אתם זקוקים. כיום השוק מוצף ביועצים חדשים ויש יועצים רבים ששומרים על בידול ומתעסקים בסוג אחד של משכנתא. היועצים הללו צברו ניסיון רב בתחום הזה ויוכלו להיות יעילים הרבה יותר.

המלצות

לא לוקחים יועץ לפני שמקבלים המלצות. גם אם יועץ מספר לכם כמה שהוא מוצלח זה לא אומר שהוא באמת כזה. אל תקנו חתול בשק בקשו המלצות והשתדלו שזה יהיה מאנשים שאתם מכירים. כדאי לבקש המלצות מכמה יועצים שאתם חושבים עליהם ופשוט להשוות בין ההמלצות. מהמלצות אפשר ללמוד המון, כל יועץ חזק במשהו אחר ואתם תבחרו את היועץ שחזק בכל הדברים שחשובים לכם ובעיקר מוציא משכנתאות זולות. 

יש כאלו שמתחילים מההמלצות הם שואלים ידידים, קרובי משפחה. וכאשר הם נתקלים במישהו מאוד מרוצה שסגר משכנתא מוצלחת במיוחד הם סוגרים עליו. בגדול הצעד הזה חכם רק לפני שסוגרים וודאו כמה ניסיון יש לו בהתאם למה שאתם צריכים ובקשו לפחות עוד המלצה אחת כך תווכחו שההמלצה היא לא חד פעמית.

ליווי מלא

ייעוץ משכנתאות הוא מקצוע חופשי, אין עליו פיקוח ולא כללים מסוימים. כל יועץ מחליט בעצמו איזה שירותים הוא מעניק ללקוחות. יש פער עצום בין מתן שירות של יועץ אחד למשנהו. אחד דואג לדבר עם הבנק ואחראי לבניית התמהיל. אך הוא לא דואג להתאים אתם התמהיל ולערוך מיפוי על המצב הכלכלי של הלקוחות שלו. יש יועצים שמסייעים גם בתהליך רכישת הדירה ויש כאלו שמנותקים מהעניין הזה. חלק מיועצי המשכנתאות נותנים ליווי גם לאחר לקיחת המשכנתא על כל בעיה או שינוי כולל עמלת פירעון מוקדם, עלייה במדד או מיחזור משכנתא. בקיצור כאשר אתם בוחרים יועץ משכנתא בחרו את היועץ שיתן לכם ליווי מלא מהתחלה ועד אחרי הסוף. 

בחרו יועץ ותיק שליווה מקרים רבים

ככל שליועץ יש ניסיון עשיר ורחב יותר כך הוא יהיה יעיל יותר. שימו לב יועץ בעל מוניטין בדרך כלל הוא יועץ טוב. לא סתם אנשים מתלהבים כנראה שהוא באמת עושה עבודה טובה. יועץ בעל מוניטין הוא יועץ שיש לו מיומנות הוא יודע לדרוך על הנקודות הרגישות ולהזיז עניינים בדיסקרטיות ויעילות. ומה שמאוד חשוב בוא ידע לזהות את הרצונות שלכם מתחת לפני השטח. יועץ שנפגש עם הרבה זוגות שעומדים לקנות בית לומד לזהות מהר מאוד לאן נושבת הרוח. הוא ישים לב לכך שאתם מודעים ליכולות הכלכליות שלכם ואם לא הוא יידע אותכם. יועץ משכנתאות טוב ובעל ניסיון ידאג למצב הכלכלי שלו בכללותו, לא רק למצב המשכנתא. הוא ישיג לכם משכנתא מעולה אך גם ידאג שיהיה לכם מאיפה לשלם אותה. כאשר אתם בוחרים יועץ משכנתאות מעולה עם ניסיון וותק קחו בחשבון שאתם מקבלים בעסקת חבילה גם ייעוץ פיננסי שיקדם אותכם לעתיד כלכלי מבטיח.

שימו לב שהיועץ יהיה אדם תקשורתי וחביב

לא תאמינו כמה זה חשוב. יועץ המשכנתא ילווה אתכם במשך תקופה וחשוב שתהיה תקשורת פתוחה ביניכם. אתם תשבו איתו הרבה ותדונו בעתיד הכלכלי שלכם. חשוב שתהיה שם פתיחות, הבנה וכבוד. אם אתם רוצים לקבל שירות יעיל תצטרכו לפתוח את כל הקלפים לא להשאיר אפילו  קלף אחד מכוסה כדי שזה יקרה חייב להיות שישב מולכם אדם ידידותי חם ובעל רצון לעזור. אדם שיבין את המניעים הפנימיים שלכם ויספק פתרונות שיתאימו לכם ולא רק לחשבון הבנק והמשכנתא שלכם. 

שימו לב, יועץ המשכנתא ילווה אתכם בכל מה שקשור למשכנתא שלכם גם הרבה אחרי. חשוב שזה יהיה אדם שתרגישו בנוח להרים אליו טלפון ולשתף בכל בעיה שנוצרה. אם הוא לא יהיה ידידותי סביר להניח שתרגישו לא בנוח להתקשר אליו ולשתף אותו וממילא לא תקבלו את כל מה שמגיע לכם.

לסיכום, מיהו היועץ המושלם

יש הרבה יועצים כיום בשוק לא כולם טובים. אך יש מבחר ואם תחפשו תמצאו את היועץ שלכם. שימו לב שהיועץ בראש ובראשונה יהיה מונח בתחום ויכיר את כל השוק על כל פרטיו בצורה מעולה. תבחרו יועץ מומלץ בעל עבר בנקאי ובעל מוניטין אחד שהוציא הרבה משכנתאות מעולות וטובות. שימו לב שיש המלצות טובות והרבה. אם ידיד או קרוב משפחה ממליץ זה מעולה נסו לברר אצל הידיד מה בדיוק היה ממי הוא מרוצה וממה פחות. שימו לב שהיועץ נותן ליווי מלא מהתחלה וגם אחרי המשכנתא ובכל התחומים כולל ניתוח מצב פיננסי. ואחרון חביב אך לא פשוט חשוב כדי שתוכלו למצות את המיטב ולקבל את כל מה שמגיע לכם חשוב שהיועץ יהיה אדם תקשורתי וידידותי אחד כזה שיהיה לכם נעים איתו שתוכלו להיות פתוחים איתו. הא, וכמובן חשוב שהיועץ יהיה זמין וקרוב לבית. 

בכתבה הבאה נדבר כחלק מחברה. מה היתרונות של חברת משכנתאות, מה יש בה שאין בשום מקום אחר ולמה זה כדאי.

מחפשים יועץ? בררו עלינו, חברת המפתח למשכנתאות מודיעין. אתם מוזמנים לפנות. כי אצלינו תקבלו כל מה שאתם מצפים מיועץ משכנתאות ו…קרוב לבית. 

לקביעת פגישת ייעוץ חינם עם יועץ משכנתא של חברת המפתח למשכנתאות מודיעין, השאירו פרטים.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: