הכל על ביטוח חיים למשכנתא

אחד השלבים של המשכנתא זהו טופס טיולים ובו אין ספור משימות לביצוע. בפוסט הזה נתמקד במשימה אחת מאוד משמעותית מתוכו. ביטוח חיים. כאשר אתם לוקחים משכנתא אתם אמורים לעשות ביטוח חיים על סכום המשכנתא כדי שבמקרה של פטירה חס וחלילה שלא תוכלו לשלם את המשכנתא הביטוח יכסה את המשכנתא. 

איך בוחרים פוליסת ביטוח?

כאשר מגיעים לרכישת פוליסת הביטוח תצטרכו לבחור מתוך אינספור אפשרויות מגוונות. כדי לעשות את זה נכון, אין כל כך הרבה אפשרויות להתלבט כי רק שניים מתוך המגוון רלוונטיות עבורכם וביניהם אתם צריכים להחליט. 

ביטוח על סכום המשכנתא

האפשרות הראשונה היא לעשות את ביטוח החיים על פי סכום המשכנתא. כלומר הפוליסה מחושבת בדיוק על פי סכום המשכנתא ועל פיו מחשבים את הפרמיה החודשית. ככל שתשלומי הקרן נוגסים במשכנתא כך סכום הביטוח גם הוא יורד וממילא הפרמיה החודשית. מה שמוצלח בבפוליסה הזו שהיא נותנת לכם בדיוק את הכיסוי לו אתם זקוקים לצורך המשכנתא והפרמיה גם היא מדויקת וזולה יותר.

ביטוח על סכום כסף הכולל בתוכו את סכום המשכנתא ההתחלתי

הביטוח השני הוא יותר יקר אבל נותן גם יותר כיסוי. מה הכוונה? הביטוח הזה הוא כמו כל ביטוח חיים רגיל, רק מה הוא אמור לכסות גם את המשכנתא. אתם אלו שתקבעו את הסכום ואתם צריכים לשים לב שהוא לא יכול להיות קטן מסכום המשכנתא שלכם. כלומר אם יש לכם משכנתא של 600,000 ש"ח אתם צריכים לקבוע את הסכום שיהיה לפחות 600,000 ש"ח ואפשר גם יותר. כאשר המשכנתא פוחתת סכום הביטוח לא פוחת יחד עמו והפרמיה החודשית נשארת זהה לאורך כל הדרך. במקרה של פטירה הבנק יקבל כיסוי על המשכנתא ושאר הכסף יעבור ליורשים. ומעלה נוספת שיש בפוליסה הזו שאפשר למחזר אותה.

למה צריך למחזר ביטוח חיים למשכנתא?

לפעמים צריך למחזר את המשכנתא ולפעמים כדאי, תכל'ס עושים את זה. כאשר ממחזרים משכנתא או שממחזרים את הביטוח או שצריך לעשות ביטוח חיים חדש. מה שקורה הוא שאת הפרמיה אתם משלמים על פי המצב הבריאותי שלכם בעת רכישת פוליסת הביטוח. כאשר אתם צריכים לרכוש ביטוח חדש אף אחד לא מבטיח לכם מה יהיה המצב הבריאותי שלכם. אם הבריאות שלכם ירדה מהפעם הקודמת או שהגיל עלה הביטוח יעלה לכם עכשיו הרבה יותר יקר. לעומת זאת אם תמחזרו הביטוח ישאר באותו מחיר.

תכל'ס איזה מסלול עדיף?

כמו בכל דבר ככל שיש יותר סיכונים כך עולה יותר זול, וזה המסלול הראשון. לעומת זאת המסלול השני הוא בטוח אתם יכולים לדעת מראש כמה אתם משלמים בלי שינויים. לפני שאתם מחליטים חשוב לתת כאן עוד נקודה אחת שחשוב שתשימו לב אליה. קרן המשכנתא לא יורדת כל כך מהר. בתחילת המשכנתא משלמים בעיקר את הריביות ורק אחר כך מתחילים לראות תזוזה משמעותית יותר בסכום הקרן. ברוב השנים הראשונות תשלמו את אותו סכום בפרמיה. 

מתלבטים?

זו לא ההתלבטות היחידה שלכם במשכנתא ובטח לא הכי משמעותי. מוזמנים לפנות למומחים שלנו שיסייעו לכם לפתור את כל הדילמות ויבחרו יחד איתכם את הבחירות הכי נכונות במשך כל תהליך המשכנתא וגם בבחירת פוליסת ביטוח חיים…

לקביעת פגישה עם המומחים שלנו, הקליקו כאן!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: