הכל על משכנתא גרייס

לאחרונה יותר ויותר אנשים שואלים את עצמם מה זה משכנתא גרייס. השם נשמע מעניין ובעולם המשכנתאות לא שומעים עליו הרבה. משכנתא גרייס זו משכנתא רגילה שפשוט מתחילים לשלם אותה קצת יותר מאוחר. יש אנשים שקשה להם לשלם מיד בתחילת המשכנתא את ההחזרים החודשיים ובדיוק בשבילם הבנק נתן את האופציה של משכנתא גרייס. במשכנתא גרייס לא משלמים מיד את המשכנתא אלא רק לאחר תקופת הגרייס שהיא בין חודשיים ל 3 שנים. בדרך כלל הגרייס הוא חלקי. כלומר, כן משלמים ריביות בתקופה הזו אך לא מחזירים את המשכנתא. משכנתא גרייס היא יקרה כי משלמים יותר ריביות, ככל שתקופת הגרייס יותר ארוכה כך תשלמו יותר ריביות. לכן, לא כדאי סתם לקחת משכנתא גרייס, רק אם יש צורך מיוחד.

גרייס חלקי או מלא?

יש אפשרות לקחת גרייס חלקי וקיימת אפשרות לקחת גרייס מלא. בדרך כלל הגרייס החלקי נפוץ יותר. בגרייס חלקי משלמים את הריביות בתקופת הגרייס ואילו במלא לא משלמים כלום במשך תקופה ולאחר מכן גם הריביות של הגרייס מצטרפות למשכנתא.

איך מתנהלים התשלומים במשכנתא גרייס?

במשכנתא גרייס מכינים לוח סילוקין רגיל כמו בכל משכנתא. אך לאחר מכן מורידים את כל התשלומים החודשיים שהיו אמורים להיות בתקופת הגרייס ומחלקים אותם לכל התשלומים האחרים. לדוג: אם המשכנתא שלכם היא ל 20 שנה = 240 תשלומים. ולקחתם גרייס למשך שנה. כלומר נותר 228 תשלומים. לוקחים את הסכום הכולל של 12 החודשים שלא שילמתם ומחלקים אותו למספר התשלומים החודשיים הנותרים 228. את הסכום הזה מוסיפים כל חודש לתשלום החודשי במשכנתא. במקרה שלנו אם ההחזר החודשי הוא 2,500. כל חודש יתווסף להחזר החודשי לאחר גרייס של שנה 132 ש"ח. חוץ מזה במשך כל התקופה תשלמו את הריביות כרגיל וזה יכול להיות סכומים גדולים של אלף שקל ויותר.

למה משכנתא גרייס יקרה יותר?

משכנתא גרייס יקרה יותר מ 2 סיבות. הסיבה הראשונה היא שאתם משלמים כל תקופת הגרייס ריביות לחינם. זה בעצם כמו שכירות שמשלמים ולא יוצא לכם מזה כלום. בנוסף התשלומים גם הם יקרים יותר. אם תמיד שמשלמים משכנתא מחשבים את הריבית וחלק יורד על חשבון הקרן וחלק על חשבון הריבית כאן התשלומים של כל תקופת הגרייס גם אלו שמצטרפים להחזרים החודשיים יקרים יותר כי הקרן לא ירדה וממילא גם לא הריבית.

למי מיועדת משכנתא גרייס?

כפי שאמרנו הגרייס מייקר את המשכנתא. לכן לא כדאי לכל אחד לקחת אותו, אלא אם כן יש בו צורך ממשי. כמו למשל שקונים דירה מקבלן ותוך כדי המשכנתא עדיין משלמים שכירות. או שפורעים הלוואות, קונים רהיטים וכו'. במקרים הללו קשה גם לשלם משכנתא לכן הפתרון הוא לקחת גרייס ולדחות את תשלומי המשכנתא.

אם אתם בכיוון ללכת על משכנתא גרייס כדאי שתפנו ליועץ משכנתאות מומחה שהתעסק עם זה בעבר יש כל מיני נקודות שצריך לשים לב אליהם במשכנתא גרייס. מוזמנים להכיר את מומחי המשכנתאות של משכנתא מודיעין שילוו אתכם כל הדרך למשכנתא.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו, הקליקו כאן!  

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: