הלוואה מקרן השתלמות, האם זה כדאי?

יש לכם קרן השתלמות? אז יש לכם פתרון טוב להקטין את המשכנתא שלכם או לגייס הון עצמי. כדי לקחת משכנתא צריך להביא הון עצמי מהבית. ככל שההון העצמי שתביאו יהיה גבוה יותר כך תקבלו משכנתא טובה יותר. יש לכם אפשרות להגדיל את ההון העצמי על ידי הלוואה מקרן השתלמות וכך לקבל משכנתא טובה יותר. הלוואה מקרן השתלמות היא הלוואה זולה יותר מבכל מקום אחר ולכן היא ממש משתלמת.

מה זה בכלל קרן השתלמות?

קרן השתלמות היא סוג מסוים של קופת גמל בדומה לפנסיה. המעסיק והמועסק מפרישים שניהם מידי חודש סכום שעובר לקרן השתלמות והסכום בדרך כלל צומח. מידי שבע שנים ניתן למשוך את הכסף מקרן השתלמות ויש לכם אופציה כמובן להשאיר את הכסף לעוד שבע שנים – צעד משתלם במיוחד מכיוון שככל שהסכום גדול יותר כך הרווחים מכפילים את עצמם ללא השוואה. קרן השתלמות זו השקעה שווה במיוחד שלא חייבת במס.

למה ללוות מקרן השתלמות ולא למשוך?

קודם כל לא תמיד אפשר למשוך מקרן השתלמות. רק פעם בשבע שנים האופציה הזו רלוונטית. והסיבה השניה היא שחבל למשוך את הכסף, יש לו אופציה לגדול.  קרן השתלמות מבוסס על רעיון ממש טוב. אתם צריכים את הכסף אך מצד שני לא רוצים לבטל את קרן ההשתלמות או לא יכולים. לכן החברה שבבעלותה קרן ההשתלמות שלכם, מוכנה להלוות לכם כסף תמורת שיעבוד של קרן ההשתלמות שלכם. כך גם תקבלו את הכסף וגם קרן ההשתלמות שלכם תמשיך לתפוח. החברה תלווה לכם את הכסף ובמקרה שלא תחזירו את ההלוואה קרן ההשתלמות תעבור לחברה. ההלוואה מקרן השתלמות היא בדרך כלל זולות מאוד הריבית נעה בין ½-P ל ½+P שאלו ריביות זולות מאוד שלא תקבלו בשום מקום אחר ממש אפסיות ובתנאים טובים.

למה לא כולם לוקחים הלוואה מקרן השתלמות?

כמה שהלוואה מקרן השתלמות נשמעת פשוטה היא לא באמת כזו. יש לה גם חסרונות כמו לכל דבר. החיסרון העיקרי של הלוואה מקרן השתלמות זו העובדה שתקופת הפירעון שלה יחסית קצרה, 7 שנים בלבד. ההחזרים החודשיים יחסית גבוהים בשל כך וממילא לא תמיד אפשר לעמוד בהם. אם אתם חושבים שתוכלו להחזיר מידי חודש גם משכנתא וגם את ההלוואה מקרן השתלמות באמת כדאי שתעשו את הצעד הזה אך אם זה בלתי אפשרי בשבילכם כדאי שתוותרו על הרעיון.

האם יש הגבלה על סכום הכסף שניתן ללוות מקרן השתלמות?

כן בהחלט. אתם לא תקבלו בהלוואה את כל הסכום של קרן ההשתלמות אלא רק 50% במקרה שהקרן לא ניתנת למשיכה. ו-80% במקרה שקרן ההשתלמות נזילה. כלומר אם יש בקרן ההשתלמות 400,000 ש"ח תוכלו למשוך 200,000 ש"ח אם הקרן לא נזילה ואם הקרן נזילה תוכלו ללוות 320,000 ש"ח.

פנו ליועץ משכנתאות

תנו ליועץ המשכנתאות שלכם לעשות את השיקול אם כדאי לכם לקחת הלוואה מקרן השתלמות או לא.  היועץ יבנה עבורכם תוכנית משכנתא מושלמת.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם עם המומחים של משכנתא מודיעין, הקליקו כאן!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: