הפוסט שיענה לכם כמה הון צריך בשביל משכנתא

חושבים לרכוש דירה? אתם בוודאי שואלים את עצמכם כמה כסף בדיוק אתם צריכים בשביל זה. בכתבה הבאה ננסה לתת לכם מענה. כמובן שלא נוכל לתת לכם מידע מדויק כי את זה רק מי שרואה את הנתונים שלכם יכול לתת. אבל נוכל לתת לכם כלים שבעזרתם אתם תגיעו לנתונים המדויקים שלכם.

אז נתחיל…

מה זה הון עצמי?

הון עצמי זה הכסף שאתם מביאים מהבית בשביל לרכוש את דירה. בכל משכנתא יש הון עצמי כי הבנק אף פעם לא מממן דירה שלימה. כלומר בדור של היום מסתמכים על הבנק ובכסף שהוא נותן קונים את דירה ואחר כך מחזירים אותו. העניין שהבנק אמנם נותן סכום גדול מאוד אך לא את כל הכסף. הוא נותן אחוזים מסוימים. למשל, אם אתם קונים דירה של מיליון ש"ח והבנק נותן לכם הלוואה של 750 אלף ש"ח, חסרים לכם 250 אלף שקלים. את ה 250,000 ש"ח האלו אתם צריכים להביא מהכיס שלכם וזה נקרא הון עצמי. 

לגובה ההון העצמי שתביאו יש משמעות בכל המשכנתא שלכם.

מה זה אחוזי מימון ומה הקשר שלהם להון עצמי?

לאחוזי המימון יש קשר ישיר להון העצמי שתביאו. כמו שאמרנו הבנק לא מביא לכם את כל הסכום לדירה על מגש של כסף הוא רוצה שגם אתם תשתתפו. ולכן הוא מגביל את אחוזי המימון לפי מדרגות מיוחדות. לרוכשים דירה ראשונה הוא יתן עד 75% מימון. למשפרי דיור עד 70% מימון ולמשקיעים עד 50% מימון. כמובן שאלו הכללים הבסיסיים אך לפעמים הבנק מתגמש ונותן אפילו יותר אחוזי מימון. אם אתם רוכשים דירה ראשונה והבנק נותן לכם 75% מימון אתם צריכים להשיג בעצמכם את כל שאר הכסף. 

עכשיו שימו לב, מלבד הכללים הבסיסיים הללו הבנק מדרג את רמת הסיכון של המשכנתא גם על פי אחוזי המימון. ככל שהבנק נותן לכם משכנתא באחוז מימון גבוה יותר, כך היא נקראת משכנתא מסוכנת יותר. וממילא, הריביות יהיו יותר יקרות והתנאים פחות נוחים. אז אם יש לכם אפשרות גייסו כמה שיותר הון עצמי ולא רק כמה שחייבים. 

איך מחשבים כמה הון עצמי צריך למשכנתא?

מחשבים את מחיר הדירה פחות אחוזי המימון שהבנק מוכן לתת לכם או שאתם רוצים לקחת. לדוגמא, אם אתם רוצים משכנתא של 60% מימון והמחיר של הדירה שלכם הוא מיליון ש"ח, אתם צריכים להביא הון עצמי של 400,000 ש"ח. 

חסר לכם הון עצמי?

ההון העצמי שלכם נמוך מידי? חברת המפתח למשכנתאות מודיעין תיתן לכם מענה. הצטרפו עכשיו לעשרות לקוחות מרוצים ואנו נדאג לכם לפתרונות מימון ולכל מה שקשור למשכנתא שלכם!

לקביעת פגישת ייעוץ חינם, הקליקו כאן!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: