כל השלבים למשכנתא שלכם בפוסט הבא!

ראיתם דירה? רוכשים אותה? הגיע הזמן לקחת משכנתא!

לקיחת משכנתא היא סוגיה מורכבת יש הרבה מה ללמוד בנושא. בפוסט הבא נביא לכם בתמצות ובקצרה את השלבים שעליכם לעבור בדרך למשכנתא. חשוב שתבינו שהמדריך הזה ממש לא מספק וממש לא מקיף את כל הידע שאתם זקוקים לו לקחת משכנתא אך הוא כן יתן לכם קווים כלליים על כל הסיפור של המשכנתא ויסייע לכם להבין איפה אתם עומדים. 

אז נתחיל…

שלב ראשון: הכנה למשכנתא

הלוואת משכנתא לא דומה בכלל לכל הלוואה אחרת ולא רק בגלל שהתהליך יותר מסובך. אלא להיפך, לא סתם תהליך המשכנתא הוא מורכב. הלוואת משכנתא זהו צעד משמעותי מאוד שמשליך על 20-30 השנים הבאות. אין ספק שאתם צריכים לעשות זאת בישוב הדעת ובנחת שלא תתחרטו. לכן דבר ראשון מתכוננים. כדי לקחת משכנתא אתם צריכים שיהיה לכם הון עצמי מספיק לרכישת הדירה ושהמצב הכלכלי שלכם יהיה יציב מספיק כך תוכלו לקבל משכנתא איכותית ואטרקטיבית. 

בשביל להתכונן למשכנתא, אתם צריכים בסך הכל לעשות כמה דברים לפני שאתם ניגשים לבנק.

לגייס הון עצמי, לשפר את המצב הכלכלי שלכם, לשפר את דירוג האשראי שלכם וכמובן לפנות ליועץ המשכנתאות שימנע ממכם לעשות טעויות שאתם עלולים לשלם עליהן ביוקר עוד לפני ההתחלה.

שלב שני: הגשת בקשה לאישור עקרוני

לאחר שביצעתם את ההכנות למשכנתא וקיבלתם את האות מיועץ המשכנתאות, מגיע הזמן לפנות לבנקים. בדרך כלל פונים עם הבקשה לאישור עקרוני לקבלת המשכנתא לכמה בנקים ומבקשים הצעות מחיר. בשלב הזה משווים גם את המשכנתאות השונות, מתמקחים עם הבנק עד שמגיעים למשכנתא הרצויה. אישור עקרוני מהבנק אומר שהוא מוכן לתת לכם משכנתא אך הוא עדיין לא מתחייב. רק בהמשך מגיע השלב שבו העניינים מתחילים להיות קצת יותר רציניים. ובשלב הזה מתמקחים עם הבנק ובונים את התמהיל יחד עם יועץ משכנתא.

שלב שלישי: טופס טיולים

ברגע שסגרתם על בנק ויש לכם קצת יותר מאישור עקרוני אתם מקבלים טופס טיולים שאותו אתם צריכים לבצע. טופס טיולים זהו מסמך המכיל רשימת משימות ומסמכים שעליכם להגיש לבנק כדי לקבל לבסוף את המשכנתא. כדאי להתחיל מיד בביצוע המשימות ואיסוף המסמכים כך לא יחולו עיכובים מיותרים במשכנתא שלכם. המסמכים שתצטרכו להגיש הם: חוזי הרכישה של שתי הדירות שמכרתם ושאתם קונים; צילום של תעודות הזהות של שני בני הזוג; 3 תלושי שכר אחרונים לשכירים ושומת מס אחרונה לעצמאים; ביטוח חיים; ביטוח מבנה; הערכת שמאי לשווי דירה ועוד.

רוצים להיות בטוחים שלא פספסתם שום דבר?

נחזור ונאמר שוב, משכנתא היא תהליך מורכב מאוד ולכן חשוב להתייעץ עם בעלי מקצוע. יועצי המשכנתא של חברת המפתח למשכנתאות מודיעין הם מקצועיים מאוד ועבדו על מאות תיקי משכנתא. ייעוץ משכנתא דרך חברת המפתח תמיד יהיה אטרקטיבי יותר כי יש לה כוח של חברה גדולה שעוסקת בענף המשכנתאות. 

לקביעת פגישת ייעוץ חינם, הקליקו כאן!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: