לוקחים משכנתא שניה כמה הון עצמי תביאו אתכם?

משכנתא שניה זו משכנתא שנלקחת לקניית דירה נוספת או רכישת דירה. התנאים של המשכנתא קצת שונים ממשכנתא רגילה וכך גם ההון העצמי שתצטרכו להביא. בכתבה הבאה נסביר על תנאי משכנתא שניה ועל ההון העצמי שתצטרכו להביא. 

כמה הון עצמי תצטרכו להביא למשכנתא שניה?

מאחר שבנק ישראל לא מעוניין שהכלכלה הישראלית תתמוטט הוא החיל הגבלות על גובה המשכנתא. כאשר רוכשים משכנתא שניה ההון העצמי שתצטרכו להביא יהיה הרבה יותר גבוה כי הבנק לא מעוניין לקחת סיכונים מיותרים הוא רוצה לבטח את עצמו מראש בסכום כמה שיותר גדול. הבנק טוען שכאשר יש שני משכנתאות קשה יותר לעמוד בהחזרי המשכנתא. לכן אם אחוז המימון למשכנתא ראשונה הוא 75% אחוז המימון למשכנתא שניה הוא עד 50% / 70% תלוי אם אתם רוכשים את דירה להשקעה או כדי לעבור  אליה ולמכור את דירה שאתם מתגוררים בה עכשיו. 

זה אומר שאם אתם קונים דירה להשקעה אתם צריכים להביא 50% ממחיר דירה. כלומר, חצי מהכסף שלכם. ואילו את המחצית השניה תקבלו כהלוואה מהבנק.

איך משיגים כל כך הרבה הון עצמי?

50% מהמחירים של הדירות היום זהו הון עצום שקשה מאוד להשיג לבד לכן בדרך כלל המשקיעים לא מביאים 50% הון עצמי מעצמם אלא הם משיגים אותו על ידי הלוואות. ואיך מכסים גם את ההלוואות הללו וגם את המשכנתא? כאשר אתם מחפשים לקנות דירה להשקעה תחפשו דירה שתניב דמי שכירות כמה שיותר גבוהים ודמי השכירות הללו ישלמו עבורכם כמעט את כל המשכנתא וההלוואות. כמובן שצריך לשים לב שההלוואות יהיו כמה שיותר זולות ושיהיה מאיפה להחזיר אותם ואם כל זה שהעסקה תהיה רווחית. כדי לשים לב לכל המכלול הזה, תהיו חייבים את העזרה של מומחה משכנתאות מהשורה הראשונה. שוק ההלוואות החוץ בנקאי הוא מאוד מסוכן ובשילוב של הלוואה בנקאית הוא צריך להיות מאוד מתוחכם וזהיר. מי שלא נמצא בתוך השוק ממש לא יצליח להוציא לכם הלוואות טובות מידי ולבדוק שהם בטוחות ויניבו לכם רווחים. 

משכנתא שניה לזמן קצר או עסקת אקזיט

כאשר רוכשים דירה להשקעה לפעמים המטרה היא ליצור רווחים חודשיים והכנסות חודשיות גם אם לעוד תקופה ולפעמים מתכוונים נטו את התשואה. כלומר רוכשים דירה, מחכים שהערך שלה יעלה ומוכרים אותה. במקרה כזה יהיה לכם הרבה יותר קל או הרבה יותר קשה. המשכנתא תלקח לזמן קצר משמעותית. ולכן תוכלו לקבל ריביות טובות יותר מהבנק. כמובן שעדיין תצטרכו להשיג הון עצמי גבוה אך תגררו את הסיפור הזה לזמן קצר ואחר כך תישארו עם רווחים. 

האמת שעל אף שזהו זמן יחסית קצר לא היינו ממליצים לכם להכניס את עצמכם לבוץ כי גם בזמן קצר אפשר לטבוע בו. אך בהחלט יש לכם אופציה טובה לרכוש דירה להשביח אותה ולמכור אותה ברווח נאה.

פנו ליועץ המשכנתאות שלנו שיסייע לכם להשיג מימון בטוח, חסכוני ואיכותי להשקעה שלכם!

לקביעת פגישת ייעוץ חינם, הקליקו כאן.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: