לפני שאתם בוחרים בנק ללקיחת המשכנתא שלכם, מה גובה העמלות בבנקים השונים ואיך השימוש בדיגיטל משפיע עליהם?

רגע לפני שאתם בוחרים בנק ממנו לקחת משכנתא, בדקו את גובה העמלות הנפוצות. בעקבות שינויים בשוק פרסם הפיקוח על הבנקים דירוג של הבנקים לפי גובה העמלות שנגבות עבור פעולות בחשבון עובר ושב. 

בנק ירושלים ובנק יהב דורגו כבנקים הזולים ביותר. לעומתם, בנק מרכנתיל ואיגוד נחשבים ליקרים.

כל השאר נמצאים איפשהו באמצע הסקאלה ונחשבים ממוצעים בגובה העמלות.

כדי שנבין את ההפרשים בעמלות נביא דוגמאות מהשטח:

על 10 פעולות על ידי פקיד בבנק תשלמו בבנק איגוד 35 ש"ח, בבנק מסד 31 ש"ח ובבנק מרכנתיל 26 ש"ח.

לעומת זאת מה קורה בבנקים אחרים.

בבנק ירושלים לדוגמא, משלמים בסך הכל עמלה של 6.5 ש"ח עבור כל הפעולות המתבצעות בחשבון. גם אם תבצעו 30 פעולות בחודש אצל פקיד, זו העמלה שתשלמו. בבנק הפועלים תשלמו 20 ש"ח על כלל הפעולות לחודש, ואילו בבנק לאומי 22 ש"ח. גם בבנק מזרחי ודיסקונט העמלה תהיה 24 ש"ח.

איך שימוש דיגיטלי משנה את העמלות?

שימוש בדיגיטל מפחית את מחיר העמלות באופן משמעותי. 

בבנק יהב לדוגמא תשלמו 1.2 ש"ח לכל פעולה. בנק הפועלים 1.35 ש"ח לכל פעולה, בנק לאומי, 1.65 ש"ח לפעולה ובנק ירושלים כדרכו יגבה 6.5 ש"ח לכל הפעולות יחד. בבנק מסד תשלמו ממש יקר: 2.5 שקל על כל פעולה. ובבנק איגוד תשלמו 2.9 ש"ח על כל פעולה בדיגיטל.

כמה עמלות גובות חברות האשראי?

החברה שגובה את הסכום הנמוך ביותר על משיכת מזומן היא חברת מקס הגובה 3% בלבד. לעומתה, חברות כאל וישראכארט גובות 3.5% על כל משיכה. כמובן שהכי מומלץ למשוך בכספומטים הסמוכים לסניף הבנק כך לא תצטרכו לשלם עמלות גבוהות על משיכת כסף.

איך מסכמים את גובה העמלות בשנת 2020?

העלות של עמלות בחשבון עו"ש ושימוש בכרטיס אשראי בממוצע יצאה באזור ה 22.4 ש"ח בחודש לכל לקוח. חשוב לציין שממוצע העמלה הוא יחסית נמוך, ב 2020 הממוצע היה נמוך ב 17% מהממוצע בשנת 2019. הסיבה להפרש ההזוי בין הממוצעים היא כמובן מגפת הקורונה שגרמה לאנשים לבצע הרבה פחות פעולות המחייבות עמלה.

ומה קורה השנה?

 הממוצע השנה הוא 11.3 ש"ח בחודש בחשבון העו"ש ירידה של 8% מהממוצע בשנה שעברה.

העמלה בממוצע משימוש בכרטיס אשראי עומדת על 11.1 ש"ח לחודש. הירידה בממוצע משנה שעברה היא דרמטית, ירידה של 24%.

אם אתם שמים לב, חלה כאן ירידה משמעותית. הסיבה לכך כנראה זו הקורונה שגרמה לאנשים לצרוך פחות וגם להשתמש יותר במערכת הדיגיטלית. 

מה זה נוגע אלינו?

אם אתם כבר קוראים מידע ונכנסים לנושא של הבנקים כדאי שתהיו מודעים לנושא של העמלות, אם יש הבדלים כל כך משמעותיים בגובה העמלות מבנק לבנק כנראה שכדאי לשים לב אצל איזה בנק אתם מפקידים את הכסף שלכם. אם כבר לוקחים משכנתא אולי כדאי לעבור בנק באותה הזדמנות?

התשובה היא לא חד משמעית, כדאי שתשאלו את יועץ המשכנתאות. ככל שיועץ המשכנתא יכיר יותר את סניפי הבנק הרלוונטיים שלכם כך הוא יוכל לעזור לכם יותר.

פנו עכשיו לחברת המפתח למשכנתאות מודיעין שיצעידו אתכם כמה צעדים קדימה.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם, הקליקו כאן!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: