מהו טופס טיולים ומה הוא כולל?

לוקחים משכנתא? קיבלתם אישור עקרוני? 

לאחר קבלת האישור העקרוני תבנו יחד עם היועץ שלכם תמהיל משכנתא ותקבלו הצעות מחיר מן הבנקים השונים. לאחר שהחלטתם על בנק מסוים מגיע השלב הכי ארוך והכי דורש בכל המשכנתא. לאחר קבלת האישור תקבלו מהבנק טופס טיולים ובו משימות שתצטרכו לבצע. רק לאחר שתבצעו את כל המשימות שבטופס הטיולים תוכלו להמשיך בתהליך המשכנתא. אין לכם הרבה זמן, את טופס הטיולים תצטרכו להגיש תוך 24 יום מקבלת האישור העקרוני.

אז קדימה, לעבודה…

טופס טיולים במשכנתא, מה זה?

טופס טיולים זה המסמך שתקבלו מהבנק ובו מפורטות כל המשימות שאתם צריכים להגיש. המשימות הללו הן בעצם ברובן מסמכים שונים שצריך להגיש לבנק. חלק גדול מן המשימות כרוכות בבירוקרטיה כך שאם אתם רוצים לגמור את המשימות בזמן ואפילו לפני אתם צריכים להתחיל מיד בביצוע, אין זמן לחלומות. 

אם אתם רוצים לעבור את התקופה הזו ברוגע, ובלי לחץ היינו ממליצים לערוך בירור קצר עוד לפני שתקבלו את הטופס ולהתחיל למלא את המשימות.

עוד דבר שחשוב שתדעו שאם לא תבצעו את המשימות כמו שצריך אתם עלולים להסתבך. אם יהיה חסר מסמך אחד או חתימה אחת כל המשכנתא עלולה להתעקב וחבל. לכן, הקפידו לבצע את המשימות בצורה מדויקת ללא חפיפות.

אז אלו משימות כלולות בטופס טיולים?

  • המשימה הראשונה היא לרשום את הנכס שלכם ברשם המשכונות. לרוב הבנק יהיה מוכן לעשות לכם את זה תמורת תשלום.
  • אם אתם לוקחים משכנתא על דירה מקבלן תצטרכו להגיש לבנק אישור על כך ששילמתם לקבלן 10% ממחיר הדירה שיתקבל כחלק מההון העצמי.
  • מסמך נוסף שתצטרכו להגיש אם הדירה היא דירה מקבלן זהו כתב התחייבות שחתומים עליו עורך דין ונוטריון.
  • בקניית דירה יד שנייה תצטרכו להביא הערכת מחיר של שמאי לגבי ערך דירה. השמאי שתקחו לשם כך צריך להיות שמאי המקובל על הבנק אחרת הבנק ידרוש ממכם לקחת שמאי נוסף מטעמו. וכמובן שמאות זה לא בחינם תצטרכו לשלם כמה מאות שקלים על השירות.
  • במקרה שאתם לוקחים משכנתא ממונפת של מעל 50% מימון מהבנק תצטרכו לערוך תמהיל דירה יחידה, כלומר לחתום על מסמך שבו אתם מצהירים שהדירה שאותה אתם רוכשים היא דירה יחידה שלכם ואין לכם עוד דירה.
  • והמשימה הכי כבדה כנראה היא הצבת הבטחונות. כדי לקבל את המשכנתא תצטרכו לבצע ביטוח חיים וביטוח מבנה. הבנק רוצה שההלוואה תחזור אליו, בכל מקרה ובכל מחיר. לכן, הוא דואג לבטח את עצמו בכל מחיר. הבנק דורש שיהיה לכם ביטוח חיים כך שבמקרה שחלילה וחס אחד מבני הזוג יפטר, יהיה מי שישלם את המשכנתא, חברת הביטוח. הבנק דורש גם לעשות ביטוח מבנה. צריך להבין שהדירה שלכם היא בטוחה של הבנק אתם משעבדים את הבית כדי האם לא תשלמו הוא ימכור את הבית. אם יקרה משהו לבית שלכם או שהוא ישרף הבנק עלול להישאר ללא בטוחה או עם בטוחה בשווי נמוך. לכן, הבנק דורש מכל הלווים לרכוש ביטוח מבנה שיכסה את הנזק במקרה הצורך. 

ההמלצה שלנו היא להיכנס לאתר מיי אינשורנס לקבל קצת מידע על ביטוחים לפני שאתם רוכשים את פוליסת הביטוח, יש הרבה מה ללמוד בנושא.

מלווים יד ביד עם חברת המפתח מודיעין

טופס טיולים הוא לא כל כך תמים כמו שזה נשמע. גם משימות שנראות פשוטות עלולות להתגלות כמעצבנות ומסובכות. חברת המפתח תלווה אותכם יד ביד בביצוע המשימות ולא רק אלא בכל תהליך המשכנתא. 

לקביעת פגישת ייעוץ חינם קרוב לבית, הקליקו!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: