מה זה מאגר נתוני אשראי ואיך הציון שתקבלו בו ישפיע על המשכנתא שלכם?

מאגר נתוני אשראי הוא לא דבר חדש הוא קיים כבר במשך שנתיים בשוק. המאגר הזה מכיל את כל הנתונים הפיננסיים של כלל האזרחים במדינת ישראל. המאגר כולל נתונים כמו מספר הלוואות, סכום הלוואות, הוראות קבע, צ'קים, תשלומי אשראי וכו' הכל לפרטי פרטים. 

המטרה של המאגר הזה היא לתת תמונה מלאה של המצב הכלכלי של כל אחד מן האזרחים כך יוכל הבנק ביתר קלות לבדוק את רמת הסיכון של הלקוחות. 

איך מערכת מאגר נתוני אשראי מדרגת את הסיכונים?

כל אזרח מקבל ציון מהמערכת ועל פי זה נקבעת רמת הסיכון שלכם. הציון שתקבלו הוא מ 0-1,000 ועל פי הציון הזה ינהלו את הסיכון שלכם בבנק כאשר תקבלו את המשכנתא. ככל שרמת הסיכון שלכם תהיה גבוהה יותר כך תקבלו תנאים פחות טובים מן הבנק. הציון לא נקבע לפי היתרה בבנק אלא לפי ההתנהלות הכלכלית שלכם. ככל שיש לכם יותר הלוואות, הוראות קבע, מסגרות אשראי, חריגות אשראי, בקשות נוספות לאשראי, שיקים שחזרו וכו' כך הציון יהיה נמוך יותר ומסוכן יותר. 

בשביל מה הקימו את מאגר נתוני אשראי?

כשהקימו את המאגר טענו כחלון ושקד שהמטרה של המאגר היא להיטיב עם האזרחים. אזרח שמתנהל טוב בבנק יוכל לדרוש תנאים טובים יותר. מטרה נוספת היא לתת לבנק אפשרות לעבוד נכון ולסנן את הלקוחות הבעייתיים כך שלא יפגעו מהם. 

את התוצאות אנו רואים בשטח. לפני הקמת מאגר הנתונים יכלו בקלות לעבוד על הבנק ולתעתע בו. כיום כמעט ולא ניתן לזייף מערכת נתוני האשראי מדייקת מאוד.

איך מאגר נתוני האשראי יוכל לעזור לכם לקבל משכנתא זולה יותר?

לכל אזרח יש אפשרות להוריד את הדו"ח שלו ובו כל הנתונים וכך לדעת איך הוא מדורג אצל הבנקים. לפי הדו"ח הזה תוכלו לדעת את המקום שלכם מול הבנק ולדרוש בהתאם. אם אתם לקוחות טובים בעלי רמת סיכון נמוכה תוכלו לבקש עבור כך תנאים טובים וריביות זולות. לעומת זאת אם אתם מדורגים בסיכון גבוה תוכלו לדעת להתכונן ולנסות לשפר את המצב. 

בכל אופן תמיד כדאי שתזכרו שהתנהלות אשראי תקינה היא מפתח למשכנתא טובה וממש לא רק.

איך מורידים את מאגר נתוני האשראי?

יש אפשרות להיכנס למערכת של בנק ישראל שם תוכלו לקבל את הדו"ח פעם בשנה ללא עלות ופעם שניה בעלות נמוכה של 50 שקלים. העניין הוא שבמערכת של הבנק לא תקבלו את הציון שלכם כך שהדו"ח הזה פחות יעיל. אם אתם רוצים להיות יותר יעילים כדאי שתשתמשו במאגר של חברת: דן אנד ברדסטריט או קרדיט סקור או DBI. במאגרי האשראי שלהם תקבלו את הציון הסופי וכך תוכלו להיערך בהתאם.

רוצים לקבל עוד טיפים לחיסכון במשכנתא?

חברת המפתח למשכנתאות מודיעין מתמחה בהשגת משכנתאות זולות. מוזמנים גם אתם להצטרף לעשרות לקוחות מרוצים ולהצליח בגדול עם המשכנתא שלכם.

לפגישת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו, הקליקו כאן!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: