מה צריך כדי לקבל משכנתא ואיך מתכוננים?

חושבים לקנות דירה? לקחת משכנתא?

לכל אחד יש רגע בו הדבר שהוא הכי רוצה לדעת האם הוא רשאי לקחת משכנתא, מה צריך כדי לקבל משכנתא ואיך מתכוננים.

בפוסט הבא נשתדל לענות לכם על השאלה הזו כמה שיותר יעיל.

מה צריך לעשות כדי לקבל משכנתא?

יש כל מיני דברים שאתם צריכים בשביל לקבל משכנתא אבל הדבר המשמעותי ביותר שבלעדיו לא תקבלו משכנתא בשום מקום הוא ההון העצמי. ויש עוד דבר שהוא תנאי בסיס לקבלת המשכנתא והוא מצב כלכלי תקין. כעת נפרט על 2 הדברים הללו שהם תנאי סף לקבלת משכנתא.

הון עצמי למשכנתא

כדי לקבל משכנתא אתם צריכים שיהיה לכם הון עצמי. הון עצמי הוא סכום כסף שאתם צריכים להביא באופן פרטי מהכיס שלכם (או של ההורים) לרכישת הדירה. אם חשבתם שלקחת משכנתא זה שהבנק קונה לכם בכסף מלא את דירה שאתם בוחרים ואתם תחזירו את הכסף בתשלומים, אז תדעו שזה ממש ממש לא כך. הבנק לא נותן סתם הלוואות. הבנק יתן לכם רק חלק מהסכום לרכישת דירה בהלוואה ואת שאר הסכום תצטרכו לגייס לבד. למשל אם הבנק נותן לכם 75% מימון למשכנתא שזהו אחוז המימון המירבי במשכנתאות להוציא מקרים נדירים ויוצאי דופן. ונניח שהדירה שלכם עולה מיליון הבנק יתן לכם 75% ממיליון בהלוואה שזה אומר 750 אלף ש"ח. את ה 250,000 ש"ח הנוספים לרכישת דירה תדרשו להביא בעצמכם וזה ההון העצמי שלכם בדירה.

מצב כלכלי תקין

כאשר אנחנו מדברים על מצב כלכלי תקין אנחנו מדברים על חשבון בנק שמתנהל ללא חובות, התנהלות נורמלית והכנסה מסודרת כל חודש. אם אין לכם הכנסות חודשיות אין סבירות כמעט שתצליחו לקבל משכנתא כי אין לכם מאיפה לשלם אך אם בהמשך יהיו לכם הכנסות תוכלו לקבל משכנתא. חובות וגם שיקים שחזרו גם הם יכבידו על אישור המשכנתא שלכם אך זה לא יהיה בלתי אפשרי אם כי יקר יותר. אם עברתם תהליך של פשיטת רגל גם אין כמעט סיכויים שתקבלו משכנתא.

לסיכום מה צריך כדי לקבל משכנתא:

כדי לקבל משכנתא אתם צריכים שיהיה לכם סכום כסף שישמש אתכם כהון עצמי. הסכום צריך להוות לפחות 25% ממחיר/שווי דירה שאתם מעוניינים לקנות. על פי מחירי הדיור כיום מדובר בסכום של כמה מאות אלפי שקלים.

הדבר השני שאתם צריכים שיהיה לכם כדי לקבל משכנתא הוא שהמצב הכלכלי שלכם יהיה תקין. כלומר שיהיו לכם הכנסות מסודרות גבוהות מספיק שיספיקו להחזרי המשכנתא. וכן שההתנהלות תהיה תקינה ללא פשיטות רגל, עיקולים, קנייה באשראי ללא חשבון וכו'.

אם יש לכם את הדברים הללו שהם מה שצריך כדי לקבל משכנתא תוכלו להגיש בקשה לאישור עקרוני והכי כדאי רגע אחד קודם להתכונן למשכנתא כך שתוכלו לקבל תנאים טובים.

מוזמנים לפנות אלינו חברת המפתח למשכנתאות מודיעין ולשמוע איך אתם יכולים למקסם את תנאי המשכנתא שלכם עוד לפני הגשת הבקשה וכן לקבל הדרכה מלאה על תהליך המשכנתא!

לקביעת פגישת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו, הקליקו כאן.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: