משכנתא למשפרי דיור כל מה שחשוב שתדעו!

אם אתם מתכוננים למכור את דירה שלכם ולעבור לבית חדש אתם נקראים משפרי דיור. אם אתם לוקחים משכנתא וגם אם לא אתם צריכים לשים לב לכמה נקודות חשובות. 

הצהירו על כך שאתם משפרי דיור

בדרך כלל כאשר עוברים תהליך שיפור דיור רוכשים דירה חלופית ורק אז קונים את הקודמת. התהליך הזה יוצר בעיה מסוימת כי אוטומטית ברגע ששתי דירות רשומות על שמכם אתם מקוטלגים כמשקיעים. במדינה שלנו אין חיים קלים למשקיעים הם נדרשים לשלם מס רכישה גבוה מאוד ואחוז המימון שבם יכולים לקבל בבנק הוא רק עד 50%. כמובן שאם אתם משפרי דיור אתם לא צריכים לסבול מתופעות לוואי של משקיעים. מה שאתם צריכים לעשות הוא זה לחתום על הצהרה שבה אתם מספרים על כוונותיכם למכור את דירה תוך 24 חודשים. לאחר שתגישו את ההצהרה הזו אתם תעברו ממעמד של משקיעים למעמד של משפרי דיור. תהיו פטורים ממס רכישה ותוכלו לקבל עד 70% מימון משכנתא. 

בדקו שיש לכם אפשרות להגדיל את המשכנתא

לרוב דירה חלופית יקרה יותר מהדירה הראשונה מה שיוצר פער בין המחיר שבו רכשתם את הדירה למחיר שבו מכרתם את הדירה הקודמת. כדי להתגבר על הפער מגדילים את המשכנתא הקיימת. אתם צריכים לבדוק קודם שהיכולות הכלכליות שלכם מאפשרות לכם את הצעד הזה כי אם לא אתם עלולים למצוא את עצמכם במבוי סתום. 

איך מעבירים את המשכנתא?

יש שתי אפשרויות להעביר את המשכנתא או למחזר אותה או לגרור. כאשר ממחזרים לוקחים משכנתא חדשה לחלוטין ומכסים את המשכנתא הקודמת. לעומת זאת בגרירת משכנתא גוררים  את השיעבוד לנכס החדש. כלומר המשכנתא נשארת אותה משכנתא אך מסירים את השיעבוד של הנכס הישן ומצמידים אותו לנכס החדש. אם התנאים של המשכנתא שלכם היו טובים מומלץ כמובן שתשתמשו באופציה של גרירת משכנתא. אך אם התנאים היו טובים פחות ויש אפשרות להשיג היום תנאים טובים יותר כדאי שתבצעו מיחזור משכנתא. 

מה הקשר של גרייס למשכנתא למשפרי דיור?

תהליך מעבר דירה הוא תהליך ארוך ומתיש שגם סוחט את כל הכסף מהכיסים. פעמים רבות לאחר כזה תהליך אין שום אפשרות לשלם את המשכנתא ובטח לא את ההחזרים המוגדלים. הפתרון של הבנק הוא לקחת תקופת גרייס שמשמעותו חסד שבה עדיין לא תתחילו לשלם את המשכנתא. תוכלו לקחת את הגרייס לחודש אחד או חודשיים בלבד וגם לשנה שלמה ואפילו יותר. את הגרייס תקחו רק אם אתם באמת צריכים ורק לתקופה קצרה כי הוא די מייקר את המשכנתא אך לפעמים אין ברירה וצריך להשתמש בפתרון הזה.

בואו להתייעץ!

תמיד כאשר לוקחים משכנתא חשוב לפנות ליועץ משכנתאות אך כאשר עומדת סוגיה סבוכה על הפרק החשיבות מכפילה את עצמה עשרת מונים. כעת כאשר אתם לוקחים משכנתא למשפרי דיור צריך לדעת לעשות את זה נכון! לכו רק על המומחים!

לקביעת פגישת ייעוץ חינם, קרוב לבית עם המומחים שלנו, הקליקו כאן!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: