משכנתא לסטודנטים – איך זה עובד?

כן, אפילו שזה נשמע מופרך, גם סטודנטים יכולים לקחת משכנתא. יש כאלו שאומרים שחבל לחכות עם דירה ואם ממילא מתכננים לקנות כדאי לעשות את זה כבר עכשיו. אין מה להתכחש זה ברור שאצל סטודנטים כל הסיפור של רכישת דירה ומשכנתא יהיה קצת יותר מורכב אך עדיין זה אפשרי. 

למה לסטודנטים יותר קשה לקחת משכנתא?

זה די פשוט להבין את זה. מן הסתם לסטודנטים יש הרבה פחות אפשרויות כלכליות מאלו שעובדים. גם אם למעשה לסטודנט יש כסף, הבעיה היא גובה הרווחים וההחזרים החודשיים. את הבנק לא בדיוק מעניין כמה כסף יש לכם בחשבון, מעניין אותו כמה אתם מסוגלים לשלם בחודש ואת זה הם בודקים לפי ההכנסות, כלומר התלושים או שומת המס לעצמאים. בדרך כלל לסטודנטים אין תלושים גבוהים מידי או שאין בכלל מה שעלול לתקוע אותם. 

על פי הכללים, ההחזר החודשי אמור להוות ⅓ מההכנסה הפנויה. כלומר אם יש לכם משכנתא של 3,500 ש"ח אתם צריכים שההכנסה שלכם תהיה 10,500 ש"ח לחודש אחרי כל הניכויים של ההוצאות הקבועות כמו תשלום לימודים, מים, חשמל וכד'. מהיכן סטודנט שלומד חלק נכבד מהשעות יכול להכניס את הסכומים הללו. מובן אם כן שמשכנתא לסטודנטים היא קצת יותר מורכבת אך לא בלתי אפשרית. קיימות דרכים שונות להסתדר עם זה כמו ערב משלם וכו'.

באיזה בנק כדאי לסטודנטים לקחת משכנתא?

ברור שאם המצב של הסטודנטים נדרש בנק קצת פחות קשוח ויותר עם הבנה כדי שיאפשר לסטודנטים לקחת משכנתא על אף הנתונים מסביב. זה גם ברור לחלוטין שיהיו בנקים מתחשבים יותר ופחות לכן כדאי לערוך בירור מעמיק על הנושא. כמובן שיועץ המשכנתאות יעזור לכם בכך. מה שעוד חשוב שתדעו הוא שאם אתם רוצים לשפר את התנאים במשכנתא שלכם כדאי שתעבירו את חשבון העו"ש שלכם לבנק ממנו אתם מתכוונים לקחת משכנתא. חכו להוראה של יועץ המשכנתא שלכם…

איך סטודנטים מסתדרים עם ההחזר החודשי?

כמו שאמרנו, לא יתנו לכם משכנתא בקלות מכיוון שיכולת ההחזר של הסטודנטים לרוב לא מתאימה לרף המקובל. יש כל מיני דרכים להסתדר עם הרגולציה. חלקן מקובלות יותר, חלקן פחות. אפשר למתוח את החבל של הבנק, אפשר להביא ערב משלם ועוד. תסמכו על יועץ המשכנתא שלכם שהוא ימצא את הדרך. קחו בחשבון שאתם צריכים לשלם בסופו של דבר את המשכנתא לכן נסו כן להרוויח כמה שיותר כסף ואת שאר העבודה יעשה בשבילכם יועץ המשכנתא.

סטודנטים? רוצים לקחת משכנתא?

חברת המפתח למשכנתאות מודיעין כאן בשבילכם קרוב לבית. המומחים שלנו ליוו עשרות תיקי משכנתא ויש לנו קשרים טובים עם הבנקים. אם אתם רוצים לקבל משכנתא בקלות ובתנאים נוחים וזולים פנו אלינו עוד היום והצטרפו לעשרות לקוחות מרוצים.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם הקליקו כאן!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: