משקיעים במודיעין? כדאי שתזדרזו! בנק ישראל עומד להכניס לתוקף תקנה חדשה שעלולה להכשיל אתכם

אם אתם משקיעים אתם מכירים את השיטה הפופולרית של 1+1+2 וכו'. אם יש דירה אחת ללא משכנתא משעבדים אותה ובכסף הזה קונים דירה נוספת כשמסיימים את המשכנתא משעבדים שוב את שני הדירות וקונים עוד דירה וכן הלאה, השמיים הם הגבול. 

בנק ישראל החליט לשים סוף למשחקים! הלוואת הון עצמי כנגד שיעבוד נכס אסורה.

מה שזה בעצם אומר שאם אתם רוצים לקנות דירה להשקעה אין לכם אפשרות לשעבד את הנכס שלכם ולקבל בתמורה הלוואה להון עצמי מה שבעצם אומר שלא תוכלו לקנות נכס חדש.

שימו לב, המשחקים המעצבנים הללו הם לא הגורם היחיד לתקנה הזו. הסיבה העיקרית הוא הרצון של הבנקים למנוע ממכם להשקיע. הבנק רוצה לבלום את המשקיעים וממילא את עליית מחירי הדירות. כולנו עדים לקפיצות ההזויות במחירי הדירות והבנקים מנסים לעשות משהו.

איך השינויים הללו עשויים להשפיע על שוק הנדלן

בנק ישראל מקווה שברגע שלא תוכלו לקחת הלוואה לא תקנו אתם, המשקיעים, דירות נוספות להשקעה. ממילא הביקוש ירד וגם המחירים. למעשה, זה לא כל כך נכון כי אתם תוכלו לקחת הלוואה לכל מטרה. התנאים הם הרבה פחות נוחים אך זה לא באמת ימנע ממי שרוצה להשקיע, אלא פשוט יגרום להם לשלם מחיר יותר יקר. 

על פי החוק לא תהיה אפשרות יותר למשכן דירה קיימת שאין עליה משכנתא כדי להשיג הון עצמי. לכאורה מי שאין לו כסף מזומן לא יוכל לקנות דירה להשקעה. למעשה יש את האלטרנטיבה של הלוואה לכל מטרה כך שזה לא כל כך נכון. 

למשפרי דיור הבנק החליט לבסוף להקל במקצת. הם יוכלו לקחת הלוואת גישור, ההלוואה הזו היא ממש יקרה כך שיש פה פגיעה של ממש במשפרי הדיור.

מי הם הנפגעים מהתקנה של בנק ישראל?

כמובן שהמשקיעים אליהם הייתה מכוונת כל המטרה הזאת, אך לא רק. בין הנפגעים מהתקנה עומדים בראש הרשימה גם משפרי הדיור שלא יוכלו כל כך בקלות לרכוש דירה חליפית לפני שהם ימכרו את הדירה הראשונה; ברשימת הנפגעים קיימים גם יזמים. בעיקר יזמים מתחילים שיתקלו בקשיים במימון הפרויקט שלהם. ואפילו זוגות שמשתכרים יפה אשר תיכננו להשיג הון עצמי באמצעות שיעבוד הבית של ההורים. 

מה שקורה הוא שה"עשירים" אלה שיש להם מספיק כסף, יוכלו להמשיך לקנות דירה להשקעה ולהפריח את עסקי הנדל"ן שלהם ללא הפרעה. אך, המשקיעים הקטנים, משפרי הדיור, היזמים המתחילים ואפילו זוגות צעירים, יתקלו בקשיים כאשר יהיו מעוניינים לרכוש דירה או להגדיל מעט את ההכנסות. 

הנפגעים העיקריים משפרי דיור

מעל הכל במי שהחוק הזה הכי פגע אלו משפרי הדיור. הלוואת גישור היא הלוואה יקרה שלא ניתנת למיחזור. הבנקים לא ששים לתת אותה כלל וכלל. ואם הם לא יהיו בטוחים במאת אחוזים שההלוואה אכן תחזור אליהם הם לא יתנו אותה ומשפרי הדיור לא יוכלו להפוך לכאלה. ברור שלא בכל המקרים הבנק מסרב לתת הלוואת גישור אך בחלק מהם זה בהחלט קורה.

צריכים עזרה?

משפרי דיור! משקיעים! זוגות צעירים! וגם יזמים!

אנו במפתח למשכנתאות מודיעין כאן בשבילכם. רוצים לרכוש נכס במודיעין? לקדם פרויקט? זו הכתובת! למרות תקנת בנק ישראל ואפילו בגלל אנו נמצא לכם פתרון שיעזור לכם להגשים את החלום. ובכלל, עד ה 30/9/21  יש לנו זמן. 

אז למה אתם מחכים. קבעו עכשיו פגישת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם, הקליקו! 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: