צעדים ראשונים בעולם המשכנתאות? מילון מושגים יעשה לכם את הכל ברור יותר!

אם אתם חדשים בעולם המשכנתאות אתם בודאי מבינים את ההרגשה של עולה חדש ושפה חדשה. אין מה לומר, השפה הבנקאית היא שפה בפני עצמה ואם אתם רוצים להבין את התהליך שאותו אתם עוברים תהיו חייבים להקדיש כמה מקום ללמוד כמה מושגי מפתח בעולם המשכנתאות כך תהיו מעורבים יותר בתהליך המשכנתא ותוכלו לקבל את ההחלטות הנכונות.

מושגי מפתח בעולם המשכנתאות

משכנתא- משכנתא זו הלוואה ארוכת טווח כנגד שיעבוד נכס. הבנק מלווה לכם סכום גדול מאוד לרכישת דירה ואתם משעבדים את הנכס הזה כבטוחה לבנק. במקרה שלא תעמדו בתשלומי המשכנתא הבנק ימכור את הנכס הזה יכסה את יתרת החוב ואת שאר הכסף הוא יעביר לכם. 

ריבית- הבנק לא עובד בחינם ועל אף שהוא מבטח את עצמו כדי לא להפסיד, הוא צריך גם להרוויח. הבנק בעצם מוכר לכם כסף לא רק מלווה. ועל כל שקל שהוא נותן לכם בהלוואה אתם מחזירים לו שקל ועשר אגורות או שקל וחצי. עשר האגורות הללו שאתם מחזירים לו חוץ מהשקל הוא הריבית. ריבית משכנתא מגיעה לשווי מאות אלפי שקלים. המשכנתא היא הלוואה בסכום גדול וממילא הריבית היא גבוהה. שימו לב, יועץ משכנתא יוכל להוזיל לכם את הריביות בעשרות אלפי שקלים ואפילו יותר. אז אם אתם לא רוצים לשלם כסף מיותר על המשכנתא שלכם, פנו ליועץ משכנתאות. 

קרן ההלוואה- הקרן היא סכום ההלוואה שקיבלתם מהבנק ללא הריבית. כלומר, אם קיבלתם מהבנק הלוואה של 800,000 ש"ח, זה סכום הקרן בהלוואה שלכם.

החזרים חודשיים- את ההלוואה משלמים לבנק כל חודש. לתשלום הזה קוראים בבנק החזר חודשי והם קובעים מה יהיה גובה ההחזר החודשי כמובן לפי תמהיל המשכנתא. 

לוח סילוקין- בלוח הסילוקין מפורטת בכתב כל המשכנתא שלכם. החל מההחזרים החודשיים, יתרת ההלוואה, אחוז הריבית, כמה כסף החזרתם בחודש על חשבון הקרן וכמה על חשבון הריבית. אם אתם רוצים לדעת מה מצב המשכנתא שלכם לוח סילוקין הוא הכתובת אתם רק צריכים לשים לה שהוא עדכני.

מיחזור משכנתא- בגלל שגובה הריביות בשוק משתנה ובגלל שלא פעם נתוני החיים משתנים ישנה אפשרות לשנות את תנאי ההלוואה. לתהליך הזה קוראים מיחזור משכנתא. מסלקים את המשכנתא הקודמת ולוקחים משכנתא חדשה בתנאים הרצויים.

ביטוחי משכנתא- קיימים שני סוגים של ביטוחי משכנתא שתי הביטוחים הללו מבטיחים לבנק שבכל מקרה יהיה כיסוי להלוואה. ביטוח חיים מבטח את הבנק במקרה של פטירת אחד מבעלי המשכנתא חברת הביטוח תכסה את כל המשכנתא. ביטוח מבנה הוא ביטוח שבו במקרה של נזק למבנה חברת הביטוח משלמת על התיקון כך שהנכס תמיד יהיה שווה מספיק כדי לכסות את ההלוואה.

ומה עכשיו?

עכשיו לאחר שאתם מכירים את המושגים הבסיסיים במשכנתא תוכלו להבין כל מיני דברים שעד עכשיו לא ממש הבנתם. ואתם בודאי מבינים עכשיו עוד משהו שאם אתם רוצים משכנתא טובה אתם חייבים להיעזר ביועץ משכנתאות פרטי. אז למה אתם מחכים. פנו עכשיו לחברת המפתח למשכנתאות מודיעין והצטרפו לעשרות לקוחות מרוצים שנהנים ממשכנתא מצוינת. 

לקביעת פגישת ייעוץ חינם עם המומחים של חברת המפתח, הקליקו לתזמון שיחת ייעוץ.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: