רוצים לקבל ריביות נמוכות? תגדילו יכולת החזר!

אחד הדברים המאוד משמעותיים במשכנתא שלכם הוא גובה הריביות. גובה הריבית קובע את המחיר של המשכנתא, ככל שהריביות נמוכות יותר, כך תשלמו פחות על המשכנתא. אחד הדברים שנותנים לבנק את האפשרות לתת לכם ריביות נמוכות יותר זה יכולת ההחזר שלכם. ככל שיש לכם יותר הכנסות כך הבנק יתן לכם ריביות יותר נמוכות. בכתבה הבאה ניתן טיפים ורעיונות להגדלת יכולת ההחזר.

תמצו את המשכורת

הדרך הכי פשוטה היא למצות את המשכורת שלכם עד תום. אתם צריכים להוכיח לבנק שיש לכם הכנסה גבוהה במשך שלושה חודשים. שווה לכם להתאמץ קצת יותר במהלך התקופה הזו, להוסיף שעות, להגדיל את תפוקת עבודה וממילא התלוש יהיה גבוה יותר. תוכלו לנצל את הזמן הזה להעלות את המשכורת באופן קבוע בררו אם יש מצב שיעלו לכם את השכר. בנוסף לזה, בדקו שאתם מקבלים כל מה שמגיע לכם לפי חוק: ותק, נסיעות, ימי חופשה, ארוחות, טלפון, רכב, ימי מחלה ועוד. כל הדברים הקטנים הללו יכולים להצטרף לסכום משמעותי שיוסיפו לכם בהכנסה החודשית ויורידו את הריביות.

חפשו עבודה

אם אתם לא עובדים? בחל"ת או שקיצצו לכם שעות זה הזמן לעשות משהו. חפשו עבודה חדשה, מכניסה שתגדיל את יכולת ההחזר שלכם.

בשביל למצוא עבודה בצעו את 3 השלבים הבאים.

  • כתיבת קורות חיים רשמו על דף את כל תכונות האופי שעשויות לסייע לכם בעבודה, את כל תחומי העיסוק שלכם בעבר ובהווה, את כל הלימודים והקורסים שעברתם. לאחר שתגמרו לכתוב הכל חשבו באיזה תחום אתם רוצים לעסוק ואיזו עבודה מעניינת אותכם. לאחר שהגדרתם לעצמכם פחות או יותר מה אתם צריכים הגיע הזמן לחפש את העבודה. על פי הרשימה שהכנתם, כתבו קורות חיים הסבר מפורט על אופן הכתיבה תוכלו לקבל כאן.
  • שיווק עצמי ספרו למכרים, ידידים, קרובי משפחה ולכל מי שאתם פוגשים שאתם מחפשים עבודה. ספרו להם מה מעניין אותם ובמה אתם מוכשרים. ברגע שכל אלו ישמעו על מישהו שמחפש עובד הם מיד ימליצו עליכם.
  • חיפוש במדורי דרושים כמובן יש את הדרך המקובלת והבנאלית של חיפוש במדורי דרושים. נסו ואולי תצליחו למצוא שם עבודה. יש מגוון מדורי דרושים בעיתונים ובאינטרנט על תדלגו על אף אחד מהם. נכון זה מאמץ ולוקח זמן, אך בסוף תוכלו לקבל עבודה.

עבודה מהצד

תמיד אפשר למצוא מקור הכנסה נוסף על פני העבודה שיש לכם עכשיו. כמעט בכל תחום תוכלו למצוא ג'ובים. בדרך כלל הם לא מאוד מורגשים אבל הם כן מכבידים על החיים. לכן, חשוב שתזכרו שאתם לא חייבים להמשיך כל הזמן לעבוד בכזו צורה. זה רק ל 3 חודשים כדי שהבנק יראה הכנסות גבוהות. כעת נביא רעיונות לעבודות:

עבודות משרדיות

הקלדה, עריכה לשונית, הגהה, כתיבת כתבות לעיתונים, כתיבה לאתרים, כתיבת עבודות לתלמידים, בדיקת מבחנים עריכת וידאו עיצוב גרפי ועוד. כמובן שזה יכול להיות קצת יותר וחובבני תלוי מה מצפים ממכם.

עבודה עם אנשים

אתם יכולים להעביר קורסים, סדנאות, חוגים לילדים. תוכלו להציע את עצמכם לשמרטפות או טיפול לילדים או תינוקים בזמן הפנוי שלכם. צהרון – אם זה לא מתנגש לכם בעבודה. אם יש לכם יום חופשי תוכלו להציע את עצמכם למילוי מקום בגן או בכל מקום אחר.

משק בית ושליחויות

ניקיון, בישול, כביסות, גיהוץ, בישול, תיקונים ותחזוקה, נגרות, תפירה, דוורות, שליחויות ועוד.

אומנות

ציור, פיסול, כתיבת מחזות/תסריטים, בימוי ועוד.

צמצמו הוצאות קבועות

הבנק בודק אם יש לכם הוצאות קבועות על הלוואות, ביטוחים ועוד. זה הזמן לעשות סדר בביטוחים שלכם. כדאי מאוד שתיכנסו להר ביטוח או עדיף שתצרו קשר עם סוכן ביטוח ובטלו ביטוחים כפולים. אם אתם יכולים להעביר תשלומי הלוואות לחשבון אחר כדאי שתעשו את זה. באופן כללי אם אתם רוצים להגדיל יכולת החזר אתם צריכים לראות שיהיו לכם כמה שיותר הכנסות וכמה שפחות הוצאות קבועות. הוצאות קבועות זה שכירות, משכנתא, פירעון הלוואות, תשלום מזונות ועוד. אם יש לכם שני חשבונות ב 2 בנקים אחרים העבירו את כל ההוצאות הללו לחשבון השני, זה שאתם לא לוקחים דרכו את המשכנתא. כך תשאירו את החשבון של המשכנתא עם הכנסות בלבד ללא הוצאות קבועות. שימו לב צריך לעשות את זה בחכמה כדאי שתשאירו את העבודה הזו ליועץ משכנתאות. אם אתם יכולים לכסות הלוואות, לבטל ביטוחים ועוד תעשו את זה כך תהיה לכם יותר הכנסה פנויה.

לסיכום:

כדי לקבל משכנתא טובה יותר, אתם צריכים להגדיל את יכולת ההחזר שלכם. ככל שיכולת ההחזר שלכם תהיה גבוהה, כך הריביות יהיו נמוכות יותר וההחזרים החודשיים נמוכים גם הם. כדי להגדיל יכולת החזר צריך לפעול בשני מישורים. האחד להגדיל את ההכנסה והשני לצמצם הוצאות קבועות שזה אומר לבטל ביטוחים לכסות הלוואות וכו'. כדאי מאוד לפנות ליועץ משכנתאות שיעזור לכם להגדיל את יכולת ההחזר שלכם בצורה אפקטיבית ולארגן את חשבון הבנק שלכם לקראת קבלת המשכנתא. 

ככלל, דבר ראשון תפנו ליועץ משכנתאות עוד לפני שתפנו לבנק. יועץ משכנתאות יכול למנוע מראש בעיות שעלולות לצוץ בהמשך. יש ערך מיוחד לייעוץ מקדים ולא כדאי לכם לוותר עליו. אנו במפתח למשכנתאות מודיעין נכשיר יחד איתכם את הקרקע. אנו נשב איתכם לפגישת הכנה לפני הגשת הבקשה לבנק. בפגישה נדאג לנקות את החשבון שלכם כך שהבנק ימצא חשבון שהוא אוהב לעבוד איתו מה שממילא יתבטא גם במשכנתא שתקבלו. 

לקביעת פגישת ייעוץ חינם, הקליקו כאן. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: