שוק המשכנתאות בישראל שובר שיאים כל יום מחדש

על פי נתונים המגיעים מהבנקים, מספר המשכנתאות הנלקחות מידי יום שובר שיאים כל יום מחדש. שוק הדיור נמצא כעת במצב קטסטרופלי של מחסור חמור בדיור וביקוש אשר גובר מיום ליום. אפשר להגדיר את מה שקורה היום בארץ כהיסטרייה. אנשים רוכשים דירות בכל מחיר ורצים לקחת משכנתאות הזויות שטרם שמענו. אם בעבר אנשים המתינו שיהיה להם סכום מספק בשביל לקנות דירה, כיום ברגע שיש לאנשים את הסכום המינימלי כדי שיאשרו להם משכנתא הם קונים דירה וגם במחירים לא פרופורציונלים.

שוק המשכנתאות מושפע מכך באופן ישיר והבנקים מוצפים בפניות למשכנתא. הגענו למצב שמרוב ביקוש אין תחרות בין הבנקים והבנקים אף מסרבים לקבל חלק מן הלקוחות. השוק רווי והבנקים מאפשרים לעצמם לבחור משכנתאות מה שלא היה קיים מעולם.

מהי כמות המשכנתאות שנלקחות בארץ?

כמות המשכנתאות הולכת ותופחת וצוברת תאוצה. אם בעבר אנשים קנו דירה בלי משכנתא היום נדיר למצוא את אלו שקונים ללא משכנתא. גם האנשים האמידים ביותר נאלצים לקחת משכנתא. כיום אין לאנשים כסף נזיל בסכומים של מחירי הדירות. אנשים להוטים לקנות דירות מפני שהם חוששים מעליית מחירים עתידים ומסתפקים בהון עצמי מינימלי וכל השאר – מהמשכנתא. 

גם המשקיעים משעבדים דירות קיימות כדי לקחת משכנתא ולקנות עוד ועוד דירות מה שגם מרחיב את מעגל לוקחי המשכנתאות (זה הולך להיפסק אחרי ה 30.9.2021), נוסיף לכל אלו את הזוגות הצעירים ומשפרי הדיור. וגם את הזוכים במחיר למשתכן והתוצאה היא מספר אגדי. רק תבינו שהיקף המשכנתאות בישראל מגיע ל 130 מיליארד בשנה. 

מה הצפי למצב בשוק המשכנתאות?

לפי המצב היום, זה לא נראה שהיקף לוקחי המשכנתאות ינמיך גובה אלא להיפך, כמות המשכנתאות הנלקחות בארץ ימשיכו לצבור תאוצה. למעשה, עד שהמדינה לא תעשה משהו כדי להוריד את מחירי הדירות בארץ או יותר נכון לתת מענה לביקוש העצום לדירות, אנשים ימשיכו לקחת משכנתאות ולגלגל כספים ושוק הדיור ימשיך לתסוס. 

מהן ההשלכות של הגידול בשוק לוקחי המשכנתאות?

כמו שכבר אמרנו, הבנקים רוויים ולא מצליחים להשתלט על ריבוי הבקשות. לכן קורה שהלקוחות הרבים שמציפים את הבנקים גורמים להיעדר תחרות. לבנקים יש מספיק לקוחות והם לא מנסים לגרוף בכוח משכנתאות. הגענו למצב של מאות מסורבים ובנקים שמפנים למתחרים! ההשלכות העיקריות הן משכנתאות יקרות בהיעדר תחרות. סירובי משכנתא למי שהתנאים שלו לא מזהירים וחוסר יכולת לערוך השוואת משכנתא וזאת מפני שעד שמשיגים את הבנקים התוקף של ההצעות הקודמות פג.

איך בכל אופן ניתן לקחת משכנתא על אף העומס?

הפתרון היחיד הוא יועץ משכנתאות בעל קשרים ענפים עם הבנקים. אם בעבר הלא רחוק הבנקים היו מכבדים כמעט כל יועץ משכנתאות שהגיע אליהם, היום את הבנקים זה לא מעניין. יש להם שפע של משכנתאות. לעומת זאת מיועץ חזק שיש לו מאות תיקי משכנתא והוא חלק מחברה, הם לא יכולים להתעלם. יועץ משכנתאות שהוא מספיק חזק מול הבנקים יצליח להוציא משכנתא גם ללקוחות שבתנאים של היום היו מסתננים החוצה ומקבלים סירוב. יועץ משכנתאות חזק יוכל להוציא ריביות אטרקטיביות על אף היעדר התחרות בשוק וכן גם לערוך השוואת משכנתא במהירות וביעילות. 

עוד כמה מילים

לפני שאתם פונים לקחת משכנתא עשו חושבים, המצב היום בשוק גרם לכך שאנשים רצים לקחת משכנתאות בלי לחשוב אם יש להם מאיפה להחזיר את המשכנתא. אם המצב הכלכלי שלהם מאפשר זאת העיקר לקנות דירה. הבעיה היא שבדרך כלל אנשים שלוקחים משכנתא בלי לחשוב, נופלים לבוץ כלכלי שקשה להיחלץ ממנו. משכנתא זו עסקה של פעם בחיים וחבל לעשות את זה בפזיזות ובלי שיקול דעת.

אם אתם רוצים לקחת משכנתא בצורה חכמה, גם בתנאים ההזויים של השוק, אתם חייבים יועץ משכנתאות טוב שישב איתכם על התוכניות הכלכליות שלכם ויהיה מספיק חזק מול הבנקים.

חברת המפתח למשכנתאות מודיעין היא חלק מהחברה הארצית המפתח למשכנתאות. לחברה יש קשרים אמיצים עם כל הבנקים וטיפלה בעשרות תיקי משכנתא מוצלחים.

דאגו היום להבטיח את העתיד הכלכלי שלכם ופנו עכשיו למומחים שלנו.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם, הקליקו!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: