משכנתא למגרש ובניה עצמית

קונים מגרש? רוצים לבנות בית? לא יודעים איך מוציאים משכנתא בשביל זה?

אחרי שתקראו את השורות שלפניכם תדעו הכל על משכנתא לרכישת מגרש ובנייה עצמית.

משכנתא למגרש ולבניה עצמית, מה זה אומר?

משכנתא למגרש ולבנייה עצמית מיועדות לאנשים פרטיים המעוניינים לבנות את הבית שלהם בעצמם.

אדם שרוצה לבנות בית, צריך לקחת שתי משכנתאות: משכנתא לקנית המגרש ומשכנתא לבניה עצמית.

חשוב לציין שקשה מאד לקבל את המשכנתאות הללו. הן כרוכות בבירוקרטיה וקשוחות מאד.

מגרש– כדי לקבל משכנתא למגרש תידרשו להביא לבנק מסמכים מזהים של הקרקע, אם הקרקע אינה מיועדת לבניה יהיה לכם קשה לקבל את המשכנתא. כדי לקבל משכנתא לקנית מגרש אין צורך בהיתרי בניה כי המשכנתא ניתנת לקנית המגרש ולא לבניה על המגרש.

בניה עצמית– כדי לקבל משכנתא לבניה עצמית, הבנק ידרוש ממכם להציג בפניו היתרי בניה מהרשות המקומית וכמובן, חוזה העבודה המסוכם עם קבלן, אחרת לא תוכלו לקבל את המשכנתא.

מהם אחוזי המימון במשכנתא לבניה עצמית ולמגרש?

במגרש– עקרונית, הבנק נותן עד 60% מימון. לאחר שהדירה נבנית על הקרקע, ניתן להשלים את אחוזי המימון ל 75%. קשה לקבל אחוזי מימון גבוהים למימון רכישת מגרש. הסיבה לכך היא שלבנק קשה יותר לממש מגרש מאשר דירה.

בבניה עצמית– הבנק יכול לתת אחוז מימון גבוה של עד 75% (בדומה לאחוזי המימון הרגילים, דירה יחידה 75% מימון, לשיפור דיור 70%). כאן, מרבית הבנקים ייתנו בתחילה רק 60%. הסיבה היא שבדרך כלל עלות הבניה גבוהה יותר ממה שחושבים, והבנק לא רוצה שהלקוחות יישארו תקועים באמצע בניה ולא יוכלו להחזיר את הכסף. לכן, הבנק משאיר לעצמו מרווח כדי שיהיה ללווים אופציה ללוות בהמשך עוד כסף על חשבון אחוזי המימון הנותרים.

קבלת ההלוואה בבניה עצמית

בניגוד לכל משכנתא בה ההלוואה ניתנת בפעם אחת, במשכנתא לבניה עצמית ההלוואה ניתנת בפעימות בהתאם לשלבי הבניה. מה שעומד מאחורי זה הוא, הצורך בכסף. הרי לצורך הבנייה לא צריך את כל הכסף בפעם אחת. צריך סכום מסוים לפני כל שלב.

לפני כל שלב הבנק ייתן לכם את  הכסף הדרוש לבנייה. שימו לב, אם אחוז המימון הוא 60% הבנק ייתן לכם 60% מעלות הבניה של השלב שבו אתם אוחזים.

לאחר שתגמרו לבנות את השלב הנוכחי ותרצו להתקדם לשלב הבא בבנייה, הבנק ישלח שמאי שיראה שאכן גמרתם לבנות ורק אז ישחרר את הכסף לשלב הבא.

בנית תמהיל משכנתא לבניה עצמית

במשכנתא לבניה עצמית ניתן לקחת ריבית קבועה רק בפעימה הראשונה. לכן, אנו ממליצים לקחת בפעימה הראשונה את כל הסכום בריבית קבועה כדי להעניק יציבות להלוואה. את כל שאר המסלולים תוכלו לקחת בפעימות הבאות.

באופן כללי, בבניה עצמית חשוב לתכנן טוב טוב את ההוצאות. מומלץ אף להיעזר באנשי מקצוע. קחו את כל הפרטים בחשבון ואפילו הקטנים, כדי שלא תגיעו למצב שלא תצליחו לעמוד בהוצאות.

בבניית התמהיל התייחסו לשתי המשכנתאות כאחד. שימו לב שבבנייה עצמית תוכלו לקחת ריבית קבועה רק בפעימה הראשונה, ולכן, כדאי שתשלבו את הריבית הקבועה על מימון המגרש , ככל הניתן. שימו לב לכל הפרטים ובנו תמהיל שיתאים לצרכים שלכם, ליכולות שלכם ולקצב התקדמות הבנייה.

אנו בחברת המפתח למשכנתאות מודיעין התנסינו כבר הרבה בבניית תמהילים מורכבים שכאלה. נשמח לבנות איתכם יחד תמהיל שיתאים לצרכים וליכולות שלכם וייקח את כל הפרטים בחשבון. פנו אלינו ונלווה אתכם יד ביד לאורך כל התהליך לקבלת המשכנתא.

השאירו פרטים ונחזור אליכם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: