איך תמנעו מראש מצב של אי עמידה בתשלומי המשכנתא?

משכנתא זה דבר מסוכן אפילו שהיום קצת שכחנו מזה. כל זמן שאתם משלמים משכנתא יש איזשהו סיכון שיצא לכם לפגוש כונס נכסים בגודלו הטבעי. כמובן שבידיים שלכם אתם יכולים להגביר או להקטין את הסיכון הזה כבר בשלב לקיחת המשכנתא. אם תכננתם את המשכנתא כמו שצריך, אין סיבה שתגיעו למצב הזה של חוסר יכולת לשלם את המשכנתא אלא אם כן קרתה תאונה בדרך…

למה חשוב לתכנן היטב משכנתא?

אם אתם רוצים לשלול אפשרות של אי עמידה בתשלומי המשכנתא בעתיד הקרוב והרחוק, המפתח נעוץ בתכנון טוב של משכנתא. ככל שהתכנון יהיה איכותי יותר, כך הסיכוי שלכם לשלם את המשכנתא בקלות יהיה גבוה יותר. בתכנון משכנתא טוב צריך לשים דגש על ההחזר החודשי ועל בניית תמהיל. יועץ משכנתא שמתכנן בצורה איכותית ישב עם הלקוח ויבנה את תמהיל המשכנתא תוך לקיחת כל הפרטים בחשבון כמו נישואין, נישואי ילדים, משפחה שתגדל וכו'. כך תוכלו בשנים הראשונות לשלם יותר ובשנים הבאות שההוצאות יגדלו לשלם פחות. התהליך עשוי להיות הפוך אם אתם יודעים על עלייה שנתית צפויה במשכורת ותוכלו לשלם את המשכנתא. תכנון משכנתא איכותי זה אומר לקחת את כל נתוני החיים העכשוויים והעתידיים בחשבון ולהתאים אליהם את ההחזר החודשי. 

ריביות יציבות

תשלומי משכנתא זה לא דבר ממש צפוי. הם עלולים להשתנות. ישנן ריביות מסוכנות יותר וישנן פחות. בדרך כלל הריביות הזולות תהיינה פחות יציבות וממילא הן חושפות אתכם לסיכונים. החכמה היא לשלב בין מסלולים שונים כך שהמשכנתא תהיה מאוזנת. יציבה מספיק אך עדיין לא יקרה. בשום מצב אי אפשר להימנע לחלוטין ממצב בו לא יהיו שינויים. אך אם בונים את התמהיל בצורה מאוזנת וחכמה כך שגם אם יתרחשו שינויים מרחיקי לכת יהיה מה שיחזיק את המשכנתא. כמובן שהכתובת הנכונה היא יועץ משכנתאות שמכיר את סוגי הריביות השונות. התפקיד של יועץ משכנתא פרטי הוא לשלב את מסלולי המשכנתא השונים באופן שינצל עד תום את המעלות שבכל מסלול ויצמצם ככל שניתן את הסיכונים הטמונים בו.

גוררים את תשלומי המשכנתא? הבנק זימן אתכם למשפט? מה עושים בכזה מצב?

אם כבר הגעתם למצב שבו לא עמדתם בתשלומי המשכנתא, דבר ראשון פנו לעורך דין. יכול להיות שתצליחו להציל משהו. חשוב שתבינו שלבנק אין שום עניין להתעסק עם כונס נכסים ומכירת בתים. הבנק רוצה את הכסף שלו בחזרה ואם עורך הדין ימצא פתרון אחר מלבד כונס נכסים סביר להניח שהוא יתקבל. גם אם עדיין לא עברתם את הגבול ואתם חוששים שזה יקרה בקרוב פנו ליועץ משכנתאות שיסדר את התשלומים החודשיים. לפעמים מיחזור משכנתא יוכל להציל את המצב בשניה שלפני האחרונה.

אם נתקלתם בבעיות בתשלומי המשכנתא? רוצים לבנות תמהיל שימנע מראש בעיות כאלו או שאתם זקוקים לייעוץ מכל סיבה אחרת. אתם מוזמנים לפנות למומחים של המפתח למשכנתאות מודיעין כי זה הדרך לעמוד בתשלומי המשכנתא בכבוד.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם, הקליקו כאן!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: