אין לכם מאיפה לשלם הוצאות נלוות למשכנתא? החזר הון עצמי הוא הפתרון שלכם!

מגיע הזמן לחתום סופית על המשכנתא? אתם צריכים לשלם לעורך דין, שמאי, רישום בטאבו ויש עוד אין סוף של הוצאות ואין, פשוט אין מאיפה לשלם אותם.

אתם לא יחידים, זו תופעה שמתרחשת לפעמים. ככה זה כשגומרים את כל הכסף להון עצמי למשכנתא ושוכחים שיש עוד שורה ארוכה של הוצאות בדרך שקשורות לחתימת המשכנתא ולמעבר דירה. אז מה, שוברים את הכלים? לא. אין צורך. יש כמה פתרונות שעשויים לעזור לכם והפעם נבחר להתמקד בפתרון אחד. 

מאיפה ניתן לגייס כסף להוצאות שאחרי ההון העצמי?

אפשר לקחת הלוואה מהבנק. הלוואה פשוטה לכל מטרה על הסכום שלא אתם זקוקים. רק שימו לב שזה לא פוגע לכם ביכולת החזר ומייקר את הריביות. אופציה נוספת כמובן היא הלוואה מידידים ובני משפחה זו כמובן האופציה המועדפת אך לא תמיד היא אפשרית. וישנו גם הפתרון של החזר הון עצמי שבו נתעמק הפעם. 

מה זה החזר הון עצמי?

בהחזר הון עצמי מגישים בקשה לבנק להחזר חלק מההון העצמי. בדרך כלל הבקשה אכן מתקבלת, הסכום עובר לחשבון הבנק והמשכנתא גדלה. שימו לב לאחוזי המימון שלכם. בהחזר הון עצמי אתם בעצם מגדילים את אחוזי המימון של המשכנתא. לכן, אם נצלתם את מלוא אחוזי המימון לא תוכלו לבצע את הפעולה הזו. אך גם אם לא ניצלתם ממש את כל אחוזי המימון כדאי שתבחנו אם אתם לא מפסידים משהו. משכנתא מעל 60% נקראת משכנתא ממונפת. חבל להגיע למצב הזה כי הריביות יותר יקרות לכן אם בהחזר ההון העצמי אתם הופכים את המשכנתא שלכם לממונפת היינו ממליצים לכם לחשוב על פתרון אחר. 

האם הבנק מסכים להחזיר הון עצמי בקלות?

ממש לא, הבנק לא אוהב את זה. זה מצריך אותו להפעיל בירוקרטיה מיותרת בשבילו. אך לבסוף אם אין בעיה של הון עצמי, לרוב הבנק יאשר זאת. אם אתם לקוחות רווחיים, חבל לבנק להפסיד אתכם ולכן הוא יעדיף להתגמש ולהישאר עם תיק המשכנתא שלכם. 

לרוב לא אמורים לחול שינוי במחירי הריביות מה שהופכים את הסיפור לממש שווה בשבילכם. אולם יש מקרים כמו שהמשכנתא הופכת למשכנתא ממונפת וכו' שהבנק כן יעלה את הריביות ואז זה עלול לא מידי משתלם בשבילכם. 

התייעצו קודם עם יועץ משכנתא!

בכל מקרה אנו ממליצים לבחון היטב את העניין יחד עם יועץ משכנתאות. יועץ משכנתא מבין את הנושא, מכיר את כללי המשחק בבנק והוא ימליץ עבורכם על הדרך הטובה לגיוס הסכום שלו אתם זקוקים. 

וכמובן ישנם גם פתרונות נוספים. 

קבעו עכשיו פגישה עם יועץ המשכנתא של חברת המפתח למשכנתאות מודיעין שייצר בשבילכם את הפתרון הכי טוב למשכנתא משתלמת!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: