האם תהליך המשכנתא בישראל עומד להיות פשוט יותר?

שוק המשכנתאות הוא ללא ספק אחד השווקים היותר משגשגים במדינה. למדינה יש אינטרס להשקיע במה שעובד טוב לכן בנק ישראל יצא בהצעה לכמה צעדים שאמורים להקל על המשכנתא שלכם.

בנק ישראל מעוניין להנמיך את מחירי המשכנתאות בארץ ולכן הוא מנסה להגביר את התחרות בין הבנקים. איך עושים את זה? מגבירים מודעות לאנשים, מקלים את השוואת המשכנתא וגורמים לכך שכל תחום המשכנתא יהיה נגיש יותר.

הנפקת אישור עקרוני מהיר למשכנתא

כדי להגביר את התחרות בין הבנקים רוצים להקל ולהנגיש לציבור את הנושא של השוואת משכנתא. בדיוק בשביל זה בנק ישראל עומד להכניס תקנה שהבנקים חייבים להחזיר אישור עקרוני למשכנתא תוך יומיים. ברגע שיש ללקוחות אישור עקרוני אפשר להתחיל עם השוואת המשכנתא. אם האישור העקרוני יגיע במהירות מכל הבנקים הלקוחות יוכלו להשוות בקלות את ההצעות. 

בנק ישראל דורש מהבנקים שהצורה החזותית של האישור העקרוני תהיה זהה בין כל הבנקים כך יהיה קל יותר ללקוחות להשוות בין המשכנתאות. 

מה אמור להיות מפורט באישור העקרוני?

האישור העקרוני עלול לכלול את הצעת המשכנתא מהבנק. בהצעת המשכנתא אמורים לפרט את לוחות הסילוקין, תמהיל המשכנתא ועוד. 

וכמובן, כדי להנגיש את התהליך לציבור תהיה אפשרות לקבל אישור עקרוני באופן מקוון מהבנק. כיום מה שקיים הוא שניתן להגיש אישור עקרוני במערכת המקוונת וגם לקבל הודעה על כך שהבנק מוכן להעניק לכם אישור עקרוני תוך זמן ממש קצר אך את האישור העקרוני עצמו אתם צריכים לבוא לקחת מהבנק. לאחר שהחוק יכנס לתוקף ב 2022 תוכלו לקבל את האישור העקרוני במערכת המקוונת בלי לפנות לבנק כלל.

משכנתאות ומסלולים קבועים

כדי להקל על הציבור החליט בנק ישראל שתהיה בבנק משכנתא מוכנה שבנק ישראל קבע שכולם יוכלו לקחת אותו בכל הבנקים. בנק ישראל מכיר בכך שלא כולם מסוגלים לעבוד בהשוואת משכנתא ולכן הוא ביקש לקבוע מסלול מוכן כדי שמי שלא מעוניין או לא יודע להרכיב מסלול אישי יוכל לקחת אותו. 

המסלול המוכן הוא לא מאוד מומלץ כי עם יועץ משכנתאות והרכבת משכנתא אישית, תוכלו להגיע למשכנתא הרבה יותר אטרקטיבית וזולה וגם מתאימה לכם אישית. אך בכל אופן נביא כאן את ההרכב של 3 המסלולים שקבע בנק ישראל.

  1. משכנתא קל"צ- משכנתא שמורכבת כולה ממסלול קל"צ. המסלול הזה הוא הכי בטוח והכי יציב אך גם הכי יקר. המשכנתא הזו מאוד בטוחה אך גם מאוד יקרה. היא מומלצת רק למי שלוקח את המשכנתא לתקופה קצרה יחסית.
  2. חצי משכנתא קל"צ וחצי פריים. המשכנתא הזו קצת יותר הגיונית כי ריבית הפריים זולה מאוד.
  3. ⅓ קל"צ, ⅓ צמודה משתנה ו ⅓ פריים.

בצורה כזו כל אחד יוכל להשוות מאוד בקלות בין הצעות המחיר השונות למסלולים המוכנים.

מה עושים אם רוצים משכנתא זולה?

אם אתם מעוניינים במשכנתא זולה ואטרקטיבית זה בדיוק הזמן לפנות למומחים שלנו. הצטרפו לעשרות לקוחות מרוצים קיבלו ליווי צמוד בתקופת המשכנתא. ויצאו עם משכנתא מצויינת.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: