לוקחים משכנתא? קחו בחשבון יש הוצאות נוספות!

אם אתם רוכשים דירה ומתכננים למשוך את כל הכסף מכל החסכונות בשביל ההון העצמי כדאי שתעצרו ותחשבו עוד פעם. חשוב שתבינו שמלבד הכסף שתצטרכו להביא להון העצמי למשכנתא יש עוד אין ספור הוצאות ברכישת דירה שאין שום אפשרות להוציא אותם כחלק מההוצאות השוטפות. לכן, עוד בשלב תכנון המשכנתא ולפני הגשת האישור העקרוני, ואפילו לפני חיפוש דירה כדאי שתקראו את הכתבה הבאה ועשו חשבון כמה כסף תצטרכו לשים בצד חוץ מההון העצמי. 

בסך הכל, כל ההוצאות שחייבים להוציא כאשר רוכשים דירה הם בין 50,000 ל 100,000 שקל לא כולל הוצאות נוספות כמו שיפוצים, הובלה וריהוט שזה סוגיה בפני עצמה.

אז אלו הוצאות נלוות יש למשכנתא?

  • פתיחת תיק משכנתא- על עצם פתיחת תיק המשכנתא בבנק תידרשו לשלם על שירות המשכנתא. גובה העמלה הוא 0.25% מגובה ההלוואה. אם קניתם דירה במיליון העמלה תהיה 2,500 ש"ח. לרוב הבנקים נותנים הנחה משמעותית ולא תצטרכו לשלם את הסכום המלא.
  • שמאות- כדי לתת לכם משכנתא הבנק רוצה לדעת כמה הבית שלכם שווה, אך הוא לא סומך עליכם שתדעו להגיד לו מחיר מדויק. לכן הוא שולח שמאי שיעריך את שווי דירה לפי כל מיני פרמטרים מקצועיים. סיבה נוספת שהבנק שולח שמאי שגם אם תגידו לו את מחיר הדירה המדויק לא בטוח שזה אכן הערך שלה. לפעמים מוצאים דירות במחיר מציאה ולפעמים קונים דירה במחיר שהוא קצת יותר מהערך שלה בשוק. עלות שמאי היא באזור אלף ש"ח.
  • ביטוחים- בתהליך משכנתא חייבים להציג בפני הבנק ביטוח חיים שרכשתם. אם אין לכם עדיין ביטוח חיים וביטוח מבנה תצטרכו לרכוש כעת וזו גם הוצאה שצריך לקחת בחשבון. 
  • מס רכישה- כל פעם שרוכשים בית יש לשלם מס רכישה. אם זו הדירה הראשונה שלכם המס יהיה מינורי ובלתי מורגש. אך אם זו דירה שניה ומעלה המס הוא מס משמעותי של עשרות אלפי שקלים. תלוי בערך דירה.
  • עורך דין- אין אפשרות לקחת משכנתא ללא ליווי של עורך דין. אם אתם לא רוצים ליפול בפח רצוי שתערכו בדיקות על הנכס ברישומים של מדינת ישראל. רק עורך דין יכול לעשות את הבדיקות הללו. גם כאשר חותמים על חוזה הרכישה יש צורך בנוכחות של עורך דין. כדי לקבל ליווי של עורך דין צריך כמובן לשלם לו…
  • מתווך- אפשר לומר שתיווך זה ההוצאה הגדולה. מתווך לוקח על תיווך דירה 2% ממחיר הדירה. זה מלא. אם קניתם דירה במיליון ש"ח, תאלצו לשלם למתווך 20,000 ש"ח. כמובן שאפשר לקנות דירה ללא תיווך אך זה קצת מסובך ולא תמיד משתלם.
  • הערת אזהרה- מרגע שחתמתם על חוזה רכישה ועד שתעבירו את הדירה על שמכם מומלץ מאוד להצמיד הערת אזהרה לנכס כך שהבעלים של דירה לא יוכלו למכור אותה לעוד מישהו. בשביל להצמיד הערת אזהרה צריך לשלם עמלה מסוימת.
  • ייעוץ משכנתאות- היום לא לוקחים משכנתא בלי יועץ משכנתאות. כדי להצליח עם המשכנתא ולהוזיל אותה בעשרות אלפי שקלים, צריך לקחת יועץ משכנתאות. יועץ משכנתאות כמובן לוקח כסף על הטירחה. עלות של יועץ משכנתאות נעה בין 5,000 ש"ח ל 15,000 ש"ח בדרך כלל לא מגיעים לסכומים מידי גבוהים, אלא אם כן התיק שלכם ממש מורכב. בכל מקרה חשוב לזכור שהעלות של ייעוץ משכנתאות מחזירה את עצמה ובגדול. כאשר תיקחו יועץ משכנתאות תחסכו הרבה יותר מ 15,000 ש"ח בעלויות המשכנתא שלכם.

יש עוד…

עד עכשיו פירטנו את ההוצאות שאי אפשר לוותר עליהם אך זה עוד לא הכל, בדרך כלל תרצו לשפץ קצת אם מדובר בדירה יד שניה. כאשר תרכשו דירה מקבלן יהיו לכם את ההפרשים של מדד תשומות הבניה. צריך גם לרהט את הבית ויש גם הובלה. לכן, אל תגמרו את כל הכסף, השאירו כמה עשרות אלפי שקלים בצד. כך שאם יהיה צורך יהיה לכם את הכסף.

רוצים לא להיות מופתעים כאשר תצטרכו להוציא כסף שאין שם? מעוניינים לחסוך עשרות אלפי שקלים מעלויות המשכנתא. רוצים לדעת ברור את התוכניות הכלכליות שלכם?

חברת המפתח למשכנתאות מודיעין כאן בשבילכם! מוזמנים לפנות אלינו לייעוץ מקדים ולעבור יחד איתנו את התקופה בצורה רגועה ונוחה.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו, הקליקו!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: