למה חשוב ולמה כדאי להיעזר ביועץ משכנתאות?

כיום אין מישהו שחולק על הצורך של ייעוץ משכנתא. אם בעבר הגישה הזו היתה פחות מקובלת ואנשים חשבו שלשכור את שירותיו של יועץ משכנתאות זה לזרוק כסף לפח. היום כמעט ולא תמצאו אנשים שחושבים כך. אך בכל אופן כדאי שתבינו למה כל כך חשוב שתקחו יועץ משכנתאות. מה תרוויחו מכך? מה התפקידים של יועץ משכנתא? ולמה אי אפשר בשום פנים ואופן לקחת משכנתא בלי יועץ משכנתאות?

למה אי אפשר להסתדר בלי יועץ משכנתא?

אתם בוודאי שואלים את עצמכם מה לא טוב ביועץ משכנתאות מטעם הבנק? למה צריך לשלם כסף וללכת ליועץ משכנתאות פרטי, זו אותה עבודה! אך למעשה אין קשר בין יועץ המשכנתאות מטעם הבנק ליועץ משכנתאות פרטי. הדבר היחיד שמחבר ביניהם הוא ששניהם מבינים במשכנתאות אך מעבר לזה הכל מנוגד. יועץ המשכנתאות מטעם הבנק עובד למען האינטרסים של הבנק ויועץ המשכנתא שלכם עובד למען האינטרסים שלכם. ואם אתם לא יודעים האינטרסים שלכם ושל הבנק מנוגדים לחלוטין. הבנק בעצם מוכר לכם כסף והוא מנסה למכור לכם את הכסף בכמה שיותר יקר. ככל שהריביות יותר גבוהות כך תשלמו יותר יקר על המשכנתא. פקיד המשכנתא בבנק מנסה לשכנע אתכם לקחת את הריביות הגבוהות ביותר שהוא יצליח להוציא ממכם. התפקיד של יועץ המשכנתאות שאתם תביאו, הוא לזהות את המוקשים ולהוריד את הריביות למינימום. 

אפשר לומר שפקיד המשכנתאות בבנק ויועץ המשכנתא שלכם הם לא רק בעלי אינטרסים מנוגדים אלא לוחמים של ממש.

עולם המשכנתאות כיום הוא מורכב יותר מאי פעם. ריבוי המסלולים, הריביות והמחירים עשוי להטביע את מי שלא מתמצא בעניין בתוך ים של מושגים חדשים. יועץ המשכנתאות מגיע למקום הזה ועוזר לכם להבין מה קורה, מה כדאי ומה משתלם. ועוד משהו יועץ המשכנתא יעזור לכם לצלוח את מהמורות הבירוקרטיה.

מה קורה כאשר לא לוקחים יועץ משכנתא?

מי שלוקח משכנתא בלי להתייעץ עם יועץ משכנתאות, יקרה לו מה שיקרה לאדם שבונה בית בלי לשכור שירותיו של אדריכל. משכנתא תהיה, אך היא לא תהיה מוצלחת, היא תהיה יקרה ורוב הסיכויים שהיא לא תחזיק מעמד. התהליך עצמו גם הוא יהיה מייגע. יועץ משכנתא מומחה ומיומן יוכל להחליק את העניינים במהירות ולמהר את כל התהליך. אפשר לומר בוודאות שיועץ משכנתא מחזיר את ההשקעה ומי שלא נעזר ביועץ מפסיד בכפליים. בדרך כלל משכנתא שנלקחת כיום ללא יועץ משכנתאות תעבור לאחר מכן מיחזור משכנתא וכאן כבר לא יהיו התחכמויות. מי שלא לקח קודם יועץ עכשיו ירוץ לקחת. מה שיוצא שליועץ משכנתאות תשלמו בסוף וחוץ מזה יהיו לכם את כל העלויות של מיחזור משכנתא. יש מקרים שאפילו זה יהיה בלתי משתלם ולכן, אנשים נשארים תקועים עם משכנתא לא מוצלחת לכל החיים. 

מהם התפקידים של יועץ משכנתא?

  • ניתוח כדאיות כלכלית- יועץ המשכנתא אמור לבדוק את היכולות הכלכליות שלכם ולבחון האם הם מתאימות לרכישת דירה. היועץ ימפה את המצב הכלכלי שלכם מכל הבחינות ויכוון אותכם אל הרכישה הכי מוצלחת בשבילכם.
  • בניית תמהיל משכנתא מותאם אישית- זהו התפקיד המרכזי ביותר של היועץ. היועץ יבחן את כל הנתונים שלכם, המשכורת, ההוצאות, ההכנסות, הון עצמי ועוד. ולפי זה יבנה את התמהיל שלכם. מותאם אישית לצרכים ולרצונות שלכם. בשלב הזה חשוב מאוד לפתוח את כל הקלפים ולהיות כנים, מה שיוכל לייעל את התהליך. היועץ יבנה מספר תמהילים אפשריים ויחד איתכם תבחרו את התמהיל שיתאים לכם ביותר. 
  • משא ומתן- כאן מגיע שלב שרק יועץ משכנתאות מסוגל לעשות, משא ומתן עם הבנקים. אם אתם חושבים שהבנקים דומים לבית מרקחת, אז תדעו שהבנקים דומים יותר לשוק. וכמו בשוק ניתן להתמקח. יועץ משכנתאות יתמקח עם הבנקים, יוריד את הריביות שלכם למינימום. 
  • בירוקרטיה- יועץ המשכנתא ינהל עבורכם את כל תהליך הבירוקרטיה. הוא ישיג לכם מסמכים יסביר לכם ולכם ישאר רק לחתום. 
  • ליווי בהמשך- אם לקחתם יועץ משכנתאות טוב השירות שלו לא נגמר כאשר נכנסתם לדירה. תוכלו לפנות אליו בכל פעם שמתעוררת בעיה עם המשכנתא שלכם או שסתם אתם רוצים לברר אם כדאי למחזר את המשכנתא שלכם. 

מהם התפקידים של יועץ משכנתא?

חשוב להבין שמשכנתא זו עסקה של פעם בחיים שיש לה הרבה השלכות. זה לא המקום לחסוך. כאן צריך להשקיע. וההשקעה היא לטווח הארוך. אך לא רק את התועלת של יועץ משכנתאות רואים באופן מיידי. מלבד החיסכון בצד הפיננסי, התהליך כולו יהיה רגוע יותר והבירוקרטיה בלתי מורגשת. אך כל זה בתנאי שהיועץ שלקחתם הוא יועץ טוב ואיכותי. בכתבה הבאה נסביר איך בוחרים יועץ משכנתאות טוב ואמין שיביא לכם תמורה מלאה לכסף שלכם.

למידע נוסף והיכרות פנו אלינו לחברת המפתח למשכנתאות מודיעין ונסביר לכם כל שתרצו לדעת על יועץ משכנתאות כי למומחיות שלנו אין תחליף.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו, השאירו פרטים. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: