משכנתא בזמן חופשת לידה, האם זה משנה?

לוקחים משכנתא ואמורים לצאת בקרוב לחופשת לידה? איך זה משפיע על תשלומי המשכנתא? האם יתכן מצב שהבנק יגדיר אתכם כבעלי סיכון גבוה יותר בעקבות כך? ומה תעשו אם האישה תחליט להאריך את חופשת הלידה, איך תסתדרו עם תשלומי המשכנתא?

בפוסט הבא נענה לכם על כל השאלות!

איך מסתדרים עם תשלומי המשכנתא בזמן חופשת לידה?

בזמן החופשה עצמה לא אמורה להיות בעיה כלל כי האישה מקבלת ביטוח לאומי. אך לאחר החופשה יש נשים רבות שמאריכות את חופשת הלידה ואז מתחילה הבעיה. באמת מאיפה אפשר לשלם עם לא עובדים ואין הכנסה מביטוח לאומי? על פי מחקרים, 60% מהנשים העובדות חוזרות לעבוד מיד לאחר חופשת הלידה. ועוד 30% חוזרות עד שנה ללידה. בקיצור, 40% מהנשים מאריכות את חופשת הלידה או לא חוזרות לעבוד כלל. מה עושים עם המשכנתא במצב כזה?

דבר ראשון, אם לא מדובר בתקופה מידי ארוכה אפשר להתמודד, יש את ההכנסה של הבעל, חסכונות, משכורת מוגדלת של חופשת, הלידה, מתנות ועוד. אך אם זה לוקח הרבה זמן זהו באמת פלונטר. 

הבנק יתן לכם הקפאת משכנתא

מה שכן אנו יכולים לבשר לכם שהבנק מכיר את תקופת הלידה כתקופה שיש בה הרבה הוצאות. ולעיתים גם מאריכים את החופה וההכנסות עקב כך פוחתות. לכן הבנק יאשר במקרים רבים הקפאת משכנתא שתסייע לכם להסתדר מעולה במשך כל התקופה הזו. 

אם אתם לוקחים משכנתא לפני חופשת לידה האם יש סיכוי שהבנק יעורר בעיות?

בדרך כלל זה לא אמור להתרחש. אלא אם כן ההכנסה של האישה היא הדומיננטית ואז אם היא תאריך את חופשת הלידה לא יהיה אפשרות לשלם משכנתא וגם בקושי לחיות. אם ההכנסה של הגבר היא ההכנסה העיקרית ומכסה את כל המשכנתא אז לא אמורה להיות בעיה כלל. יש בנקים שטוענים שבתקופה של לידה יש הרבה הוצאות ולכן הם לא יהיו מוכנים לתת משכנתא בתקופה שלפני זה. אך הכל כמובן הוא תיאורטי. אין כללים בנושא הבנקים מתייחסים לנתונים של הלקוחות ואם המצב הכלכלי שלכם הוא מעולה גם אם אתם לפני חופשת לידה סביר להניח שהוא לא יעשה בעיות. אך אם המצב הכלכלי שלכם הוא גם כך דחוק ברור שהבנק יראה בעובדה שהאישה אמורה ללדת בקרוב עוד סיבה למה ההלוואה שלכם היא לא מספיק בטיחותית עבורו וממילא הריביות יעלו.

בשורה התחתונה, מה אתם צריכים לדעת?

בכל מצב שהוא, לא פונים לבנק לקחת משכנתא לפני שמוכנים לכך מבחינה כלכלית. אם האישה אמורה לצאת לחופשת לידה בקרוב אתם אמורים להבין שחשוב עוד יותר שהמצב הכלכלי שלכם יהיה משופר כך הבנק לא ירגיש שהוא מסתכן. וכמובן קחו בחשבון שאם יש בעיות אתם כמעט תמיד יכולים להקפיא את המשכנתא שלכם.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו, הקליקו כאן!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: