רוצים לבצע סגירת משכנתא לפני הזמן? כך תעשו את זה בצורה חכמה!

כמה שסגירת משכנתא לפני הזמן נשמעת דבר פשוט, זה ממש לא כך. הכל בגלל עמלת פירעון מוקדם. כאשר פורעים משכנתא לפני הזמן, הבנקים מפספסים את כל הריביות שעדיין לא שילמתם ולכן הם מפצים את עצמם בגביית עמלת פירעון מוקדם. עמלת פירעון מוקדם היא עמלה יקרה מאוד שגררה בעקבותיה התנגדויות כל פעם מחדש. זו הסיבה שצריך לבדוק טוב טוב לפני שפורעים משכנתא. לפעמים העמלה הזאת הופכת את סגירת המשכנתא לצעד לא רווחי כלל. כמובן שאם יועץ משכנתאות הרכיב לכם את המשכנתא יש יותר סיכויים שתוכלו לפדות את המשכנתא בקלות וללא קנסות. אך גם אם לא אם מתכננים טוב טוב אפשר לפרוע את המשכנתא ולהרוויח.

טיפים לסגירת משכנתא בצורה חכמה:

כעת נביא טיפים שונים שאם תיישמו אותם לא תפסידו מסגירת המשכנתא ולא תעשו טעויות.

נקודות יציאה קרובות

בחלק ממסלולי המשכנתא יש אפשרות לשלב נקודות יציאה. כלומר, כל מספר שנים אפשר לפרוע את המשכנתא בלי לשלם עמלת פירעון מוקדם. בדרך כלל מדובר במסלולים המשתנים שאז בכל נקודת שינוי יש גם נקודות יציאה אך לא רק בהם. בררו באילו מסלולים יש נקודת יציאה ואם היא קרובה המתינו לה. בדרך כלל מסלולים שמשלבים בהם נקודות יציאה הם מסלולים בהם עמלת הפירעון גבוהה כך שלא כדאי לפרוע אותם סתם.

עמלת פירעון גבוהה

יש מסלולים בהם עמלת הפירעון גבוהה מאוד. בכאלו מסלולים ממש לא כדאי להתעסק ובודאי לא לפרוע. עדיף להמשיך לשלם אותם כל חודש בשקט. כמובן שאת שאר המסלולים תוכלו לפרוע כך ההחזר החודשי יפחת משמעותית.

השקיעו את הכסף במקום אחר

אם יש לכם מסלול שהריבית שלו מאוד זולה כמו מסלול פריים מינוס 1.5%, לא בטוח שכדאי לכם לפרוע את המסלול הזה גם אם אין עליו עמלת פירעון מוקדם. הריבית היא אפסית ולא תרוויחו שום דבר מיוחד אם תפרעו אותו. עדיף שתקחו את הכסף ותשקיעו אותו במקום שיניב לכם תשואה.

מסלול זכאות במשכנתא? אתם פטורים מעמלת פירעון מוקדם

מסלול זכאות הוא מסלול שניתן דרך משרד הבינוי והשיכון. המסלול ניתן לזכאים בלבד ויש בו הטבות שונות. אחת ההטבות המשמעותיות ביותר במסלול זכאות הוא פטור מעמלת פירעון מוקדם. ולא רק הוא פטור אלא כל מסלולי המשכנתא. במקרה כזה אתם יכולים לפרוע את כל המשכנתא בלי לשאול מידי הרבה שאלות ובלי להתלבט. להפסיד לא תפסידו מכך. רק כמו שכתבנו, אם יש לכם מסלול שהריבית בו אפסית ולא מורגשת יכול להיות שכדאי לכם להשקיע את הכסף במקום אחר ולא לפרוע את המסלול הזה.

הכירו את יועצי המשכנתאות שלנו!

חברת המפתח למשכנתאות מזמינה אתכם להכיר את המומחים שלה. פנו אלינו עוד היום והצטרפו לעשרות לקוחות מרוצים ואנו נבנה לכם תוכנית סגירת משכנתא משתלמת.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם, הקליקו כאן! 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: