באיזה בנקים כדאי לקחת משכנתא?

התחרות ההזויה בשוק המשכנתאות הביאה לכך שבכל עת שאנחנו חושבים על בנק למשכנתא אנחנו מקבלים סחרחורת. כל אחד מן הבנקים טוען שהוא הכי זול והריביות שלו הכי מוצלחות. בתוך כל הקלחת הזו איך אנחנו הלווים נדע מי הבנק הכי מוצלח ואיפה נקבל את המשכנתא הכי טובה?

בכתבה הבאה נענה על השאלה. מי הם הבנקים הכי טובים למשכנתאות ולאיזה בנק כדאי לפנות?

מי הם הבנקים למשכנתאות שקיימים היום בשוק?

קיימים יותר בנקים ממה שאתם חושבים. כיום קיימים 7 בנקים מרכזיים ולכל בנק יש את התתי סניף שלו. בדרך כלל תתי הסניף נועדו כדי לתת שירות לציבור מסוים.

7 הבנקים המרכזיים הם: בנק דיסקונט, מזרחי טפחות, בנק ירושלים, הבינלאומי, בנק לאומי, בנק הפועלים ובנק איגוד.

כמעט לכל הבנקים יש גם תת בנק, חברת בנק כמו בנק מרכנתיל לדיסקונט ובנק פאגי לבנק הבינלאומי וכו'.

דוגמאות לתתי בנקים הנותנים שירות מיוחד לציבור מסוים:

בנק פאג"י- פועלי אגודת ישראל, עובד לרוב עם הציבור החרדי.

בנק מסד- נותן תנאים מיוחדים לעובדי הוראה.

בנק יהב- משרת עובדי מדינה.

בנק אוצר החייל- כשמו, הוא מתעסק עם חיילי צה"ל ואנשי ביטחון שונים.

עוד משהו שכדאי שתדעו…

חשוב שתדעו שהבנקים המרכזיים ותתי הבנקים המשתייכים אליהם עובדים כולם על אותה מערכת. כך שאם קיבלתם סירוב מבנק הבינלאומי תקבלו את אותו סירוב מכל חברות הבת שלה הכוללות ביניהם את אוצר החייל ופאגי. לכן, אם קיבלתם סירוב מבנק בררו לאיזה בנק מרכזי הוא שייך ועל תפנו בלי לשנות את הנתונים שלכם לאחד מהבנקים של החברה גם אם השם שונה, אתם תקבלו סרוב שוב.

מה זה משנה לאיזה בנק הולכים, כולם כפופים לרגוליציה?

זה נכון שיש רגולציה המפקחת על הבנקים, מגבילה את אחוזי המימון, יכולת ההחזר וכמה אפשר לקחת מכל מסלול. אך עדיין בתוך הרגולציה הזאת נשאר לבנק מספיק מרחב להכריז על כללים משלו. ומכאן נובע השוני בין הבנקים. למשל, הרגולציה יכולה להכריז שלא ניתן להעניק הלוואות ביותר מ 75% מימון אך לבנק מותר להחליט שאחוז המימון המקסימלי שהוא יתן יעמוד על 60% מימון בלבד וזו לא הדוגמא היחידה. 

חוץ מזה, ההבדל הגדול הוא בגובה הריביות. בנק ישראל קובע את המסגרת, הגבלה על מסלולים משתנים וכו'. אך מי שקובע את המחיר של כל מסלול הוא הבנק שנותן את ההלוואה. 

אז מי הבנק הכי טוב למשכנתא?

האמת שאי אפשר להצביע על בנק מסוים ולקבוע בוודאות שהוא נותן את התנאים הכי טובים. מדובר יותר בעניין של משא ומתן והתאמה. מה שצריך לעשות זה לברר, לבקש המלצות בהתאם לנתונים ספציפיים, אך בעיקר לערוך השוואת משכנתא. לאחר שעורכים השוואת משכנתא ניתן לראות בודאות מי יתן את התנאים הטובים ביותר עבור המשכנתא שלכם. אך זה עדיין לא אומר שהבנק הזה הכי ישתלם לחבר שלכם.

האם בנק שיש לו הרבה לקוחות נותן ריביות טובות?

ממש לא מחייב. בנק שפונים אליו הרבה זה מראה על גמישות ועל מוכנות לתת משכנתא בקלות כמעט לכל אחד. אך הריביות עשויות להיות יקרות ביותר וכמובן גם זולות ביותר תלוי כמה ניסיתם להתמקח.

באלו מקרים כן תוכלו להיות בטוחים שתקבלו בבנק מסוים את הריביות הכי טובות?

פעמים רבות יועצי משכנתאות סוגרים דיל עם הבנקים. היועצים מביאים לבנק 20 תיקי משכנתא והם בתמורה נותנים ללקוחות הללו ריביות אטרקטיביות ותנאים נוחים במיוחד. במקרה כזה תקבלו באותו בנק ריביות שלא תקבלו בשום בנק גם אם תנהלו איתם משא ומתן במשך שנה. 

התחום הזה הוא לא התחום היחיד שיועץ משכנתא עשוי להקל עליכם. יועץ משכנתאות מורגש בכל חלקי המשכנתא, ובעיקר אתם יכולים לסמוך עליו. הוא פועל בשבילכם.

חברת המפתח למשכנתאות מודיעין כאן בשבילכם!

קבעו פגישה עכשיו והצטרפו לעשרות לקוחות מרוצים.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו, הקליקו כאן!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: